Wpis z mikrobloga

Kurde, mirkibiznesu, potrzebuję pomocy. Doskonale pamiętam ze studiów case study jednej z marek wódki, ale za cholerę i już po 2h przeglądania strona po stronie wszystkich książek, w których mogłem to czytać, nie mogę tego fragmentu znaleźć.

Otóż, jeśli mnie pamięć nie myli, był to case study o jednym z dużych producentów wódki, który miał nie lada problem na Brazylijskim rynku. Był jakiś poważny kryzys na rynku napojów wyskokowych w tym wielkim kraju. Tak poważny, że wszyscy zaczęli obniżać ceny, bo nic się nie sprzedawało z tych poważniejszych międzynarodowych marek. I ludzie zamiast logicznie kupować tańsze, bo jak wódka może się różnić, to już w tym kryzysie zaczęli kupować jedyną markę wódki, której zastosowała twardą politykę cenową i niezmiennie, nieważne czy w kryzysie czy nie, zawsze kosztowała bodaj 50 reali za butelkę.

W kampaniach oparto się na tej niezmienności cenowej i ludzie tłumaczyli to sobie, że jej jakość musi pozostawać na niezmiennie wysokim poziomie, kiedy inni obniżają ceny, a Ci pozostają z tą samą.

Doskonały przykład z pogranicza marketingu i zarządzania. Jak twarda polityka cenowa może stanowić zabójczą przewagę na rynku.

Kojarzycie, kto to był? Bardzo mi potrzebne. Dawno temu, zarządzanie na UEPie. Nie mogę za nic sobie przypomnieć, gdzie to czytałem.

#pytaniedoeksperta #biznes #casestudy #marketing #wodka #kiciochpyta #pytanie

#brazylia wołam też Brazylia, bo może z pierwszej ręki pamiętacie :D
  • 3
  • Odpowiedz
Przy okazji widzę, że urwałem myśl na początku.
(...) za cholerę nie mogę sobie przypomnieć jaka to była marka
  • Odpowiedz