Wpis z mikrobloga

@ChineseMobilePhones: Pominę błędy językowe w Twoim poście. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Odnośnie do esencji Twego pytania, to nigdy się nie spotkałem z takim podziałem. Może jestem zbyt krótki w branży (~3 lata). Raczej widzimy firmach konsultingowych widziałem podział na konsultantów wdrożeniowych i konsultantów serwisu aplikacyjnego. Trzeba jednak dodać, że podział jest rozmyty. Jeśli coś wdrożyłeś, projekt jest odebrany i klient zgłasza coś "na gwarancję", a wiedza nie
Serwis aplikacyjny - z reguły dla tych, którzy chcą mniej latać/jeździć, bo robiony zdalnie. Praca raczej mniej zmienna, dość spora powtarzalność zgłoszeń i rozwiązywanie pojedynczych, często zawikłanych problemów. Klientem są użytkownicy z jakimś stażem w SAPie, więc trochę łatwiej z nimi się gada. Wdrożeniowiec - robi projekty od początku do końca, zajmuje się przygotowaniem i wdrożeniem większego kawałka systemu i podczas różnych faz projektu robi różne zadania - gada o designie i
@ChineseMobilePhones: To i ja cos od siebie dorzucę ;)
Ja pracowałem zarowno jako wdrożeniowiec, jak i utrzymanie po stronie klienta. Wdrożenia - duzo wyjazdów i zwykle sporo stresu. Na Twojej głowie jest koncepcja rozwiązania i jego implementacja. Porem znikasz i następny projekt.
Utrzymanie - siedzisz na dupie i rozwiązujesz zgłoszenia. ;) Dużo się nie dzieje. Oczywiście zdarza się, że coś tezeba dorobić jak już firma wdrozeniowa sobie pójdzie. Ale w moim
@odczepciesie: o wielkie dzięki za super rozbudowana odpowiedz :).

Te "Po kilku latach przeszedłem jako support "na stronę klienta"." Odnosi się do pracy jako utrzymanie w firmie wdrożeniowej czy po prostu przejście w wewnętrzne struktury klienta X i bycia pracownikiem tej firmy zajmując się tylko ich systemem, utrzymania systemu?
@odczepciesie: właściwie teraz mi się doczepiły jeszcze pytania, jak miałbyś ochotę odpowiedzieć..

Zarobki ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jak realne różnice są miedzy wdrożeniami vs utrzymaniem u klienta? (W firmie wdrożeniowej) od początku - bycia żółtodziobem?

Jak realnie (wiadomo, że każda firma inna) wygląda wzrost wynagrodzeń z każdym rokiem doświadczenia? I tutaj w przykładzie tym co wyżej wdrożeniowec vs utrzymania

Możesz na PW oczywiście jak niechcialbys tak oficjalniej
@ChineseMobilePhones: > Te "Po kilku latach przeszedłem jako support "na stronę klienta"." Odnosi się do pracy jako utrzymanie w firmie wdrożeniowej czy po prostu przejście w wewnętrzne struktury klienta X i bycia pracownikiem tej firmy zajmując się tylko ich systemem, utrzymania systemu?
Dokladnie tak :)

Akurat jeśli chodzi o SAPa, to jest to jeden z najlepiej opłacanych zawodów. Z głodu nie zginiesz ;) Przy wdrożeniach wzrost na początku jest najwiekszy bo