Mireczki SAPowe, jak realnie i w rzeczywistości wyglądają różnice między konsultantem wdrożeniowym, a konsultantem 'utrzymaniowym' , po wdrożeniowym? Jak to wygląda z rozwojem? #sap #abap
Odnośnie do esencji Twego pytania, to nigdy się nie spotkałem z takim podziałem. Może jestem zbyt krótki w branży (~3 lata). Raczej widzimy firmach konsultingowych widziałem podział na konsultantów wdrożeniowych i konsultantów serwisu aplikacyjnego. Trzeba jednak dodać, że podział jest rozmyty. Jeśli coś wdrożyłeś, projekt jest odebrany i klient zgłasza coś "na gwarancję", a wiedza nie
@Zashi: dobrze, że pominałeś ;). Czyli podzielmy na konsultanta wdrożeniowego i konsultanta serwisu aplikacyjnego. Jaką ścieżka rozwoju tego drugiego? Mniej/więcej pracy? Praca bardziej zdalna, w jednym miejscu? Różnice zarobków duże?
@ChineseMobilePhones: Ciężko mi powiedzieć o zarobkach, a odnośnie do reszty, to z obserwacji - być może błędnych - wynika, że serwis aplikacyjny więcej zdalnie, bo przy mniejszych rzeczach można ustalić wszystko z klientem telefonicznie lub przez e-maile. Nie wiem jak z rozwojem. ( ͡°ʖ̯͡°) To już typowi modułowcy muszą się wypowiedzieć. ( ͡°ʖ̯͡°) Ja tylko programuję.
Serwis aplikacyjny - z reguły dla tych, którzy chcą mniej latać/jeździć, bo robiony zdalnie. Praca raczej mniej zmienna, dość spora powtarzalność zgłoszeń i rozwiązywanie pojedynczych, często zawikłanych problemów. Klientem są użytkownicy z jakimś stażem w SAPie, więc trochę łatwiej z nimi się gada. Wdrożeniowiec - robi projekty od początku do końca, zajmuje się przygotowaniem i wdrożeniem większego kawałka systemu i podczas różnych faz projektu robi różne zadania - gada o designie i
@ChineseMobilePhones: To i ja cos od siebie dorzucę ;) Ja pracowałem zarowno jako wdrożeniowiec, jak i utrzymanie po stronie klienta. Wdrożenia - duzo wyjazdów i zwykle sporo stresu. Na Twojej głowie jest koncepcja rozwiązania i jego implementacja. Porem znikasz i następny projekt. Utrzymanie - siedzisz na dupie i rozwiązujesz zgłoszenia. ;) Dużo się nie dzieje. Oczywiście zdarza się, że coś tezeba dorobić jak już firma wdrozeniowa sobie pójdzie. Ale w moim
@odczepciesie: o wielkie dzięki za super rozbudowana odpowiedz :).
Te "Po kilku latach przeszedłem jako support "na stronę klienta"." Odnosi się do pracy jako utrzymanie w firmie wdrożeniowej czy po prostu przejście w wewnętrzne struktury klienta X i bycia pracownikiem tej firmy zajmując się tylko ich systemem, utrzymania systemu?
@odczepciesie: właściwie teraz mi się doczepiły jeszcze pytania, jak miałbyś ochotę odpowiedzieć..
Zarobki ( ͡°͜ʖ͡°) Jak realne różnice są miedzy wdrożeniami vs utrzymaniem u klienta? (W firmie wdrożeniowej) od początku - bycia żółtodziobem?
Jak realnie (wiadomo, że każda firma inna) wygląda wzrost wynagrodzeń z każdym rokiem doświadczenia? I tutaj w przykładzie tym co wyżej wdrożeniowec vs utrzymania
Możesz na PW oczywiście jak niechcialbys tak oficjalniej
@ChineseMobilePhones: > Te "Po kilku latach przeszedłem jako support "na stronę klienta"." Odnosi się do pracy jako utrzymanie w firmie wdrożeniowej czy po prostu przejście w wewnętrzne struktury klienta X i bycia pracownikiem tej firmy zajmując się tylko ich systemem, utrzymania systemu? Dokladnie tak :)
Akurat jeśli chodzi o SAPa, to jest to jeden z najlepiej opłacanych zawodów. Z głodu nie zginiesz ;) Przy wdrożeniach wzrost na początku jest najwiekszy bo
Odnośnie do esencji Twego pytania, to nigdy się nie spotkałem z takim podziałem. Może jestem zbyt krótki w branży (~3 lata). Raczej widzimy firmach konsultingowych widziałem podział na konsultantów wdrożeniowych i konsultantów serwisu aplikacyjnego. Trzeba jednak dodać, że podział jest rozmyty. Jeśli coś wdrożyłeś, projekt jest odebrany i klient zgłasza coś "na gwarancję", a wiedza nie
Ja pracowałem zarowno jako wdrożeniowiec, jak i utrzymanie po stronie klienta. Wdrożenia - duzo wyjazdów i zwykle sporo stresu. Na Twojej głowie jest koncepcja rozwiązania i jego implementacja. Porem znikasz i następny projekt.
Utrzymanie - siedzisz na dupie i rozwiązujesz zgłoszenia. ;) Dużo się nie dzieje. Oczywiście zdarza się, że coś tezeba dorobić jak już firma wdrozeniowa sobie pójdzie. Ale w moim
Te "Po kilku latach przeszedłem jako support "na stronę klienta"." Odnosi się do pracy jako utrzymanie w firmie wdrożeniowej czy po prostu przejście w wewnętrzne struktury klienta X i bycia pracownikiem tej firmy zajmując się tylko ich systemem, utrzymania systemu?
Zarobki ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jak realne różnice są miedzy wdrożeniami vs utrzymaniem u klienta? (W firmie wdrożeniowej) od początku - bycia żółtodziobem?
Jak realnie (wiadomo, że każda firma inna) wygląda wzrost wynagrodzeń z każdym rokiem doświadczenia? I tutaj w przykładzie tym co wyżej wdrożeniowec vs utrzymania
Możesz na PW oczywiście jak niechcialbys tak oficjalniej
Dokladnie tak :)
Akurat jeśli chodzi o SAPa, to jest to jeden z najlepiej opłacanych zawodów. Z głodu nie zginiesz ;) Przy wdrożeniach wzrost na początku jest najwiekszy bo