Wpis z mikrobloga

tl;dr

nazwa.pl to #januszebiznesu

Szukałem ostatnio serwera na szybko bo potrzebowaliśmy wspomóc aplikację klienta asap i oto dlaczego nie polecam korzystanie z usług firmy nazwa.pl:

1. Start serwera

Z ich strony "Start serwera VPS w 15 sekund". Jaaaasne. Zamówiłem serwer w o 17:27, serwer został uruchomiony o 22:55. Niestety nie mogłem tyle czekać, klient do 22 by nas pożegnał szybko.

2. Czas odpowiedzi z supportu

Może mam trochę spaczony pogląd na sprawę bo przez lata byłem przyzwyczajony do, można powiedzieć, natychmiastowej odpowiedzi (daje to jakieś poczucie, pewnie złudne, bezpieczeństwa) z supportu w innych, zagranicznych firmach.

Tutaj trwa to trochę więcej, czasem nawet kilkanaście dni.

3. Traktowanie klienta i jakość supportu

Po godzinie czekania na serwer kupiliśmy inny hosting, to nie mogło czekać, ludzie zajeli się konfiguracją itp.

O 19:48 serwer od nazwa.pl dalej był niegotowy, nasz już śmigał i ineksował sobie indeks elasticsearcha. Napisałem do nich, że chcę anulować serwer, zwróćcie mi moje złote na konto i do widzenia, dobranoc (zapłaciłem za rok całkiem sporo).

Napisałem co chcę anulować z maila z którego zamawiałem.

21:20 NAZWA.PL - ok, przekażemy gdzie trzeba
22:55 NAZWA.PL - juhu, serwer uruchomiony
dzień 2 07:15 NAZWA.PL - " prosimy o doprecyzowanie zgłoszenia i przesłanie identyfikatora usługi."
dzień 2 07:53 JA - ok, doprezcyzowałem, wysłałem wszystko co wiedziałem o serwerze widmo
dzień 2 8:05 NAZWA.PL - "identyfikator widoczny jest np na fakturze peterh.nazwa.pl" nie, nie jest. Mniejsza o to, mam wydrukować pismo o wypowiedzeniu, zeskanować i wysłać pocztą, jak w urzędzie. Dodam, że korzystałem i rezygnowałem z wielu usług hostingowych u firm zagranicznych i zawsze to była w najgorszym wypadku kwestia wysłania maila. Może to jakieś regulacje prawne w Polsce, nie wiem.
dzień 4 09:52 JA - wysyłam pismo
dzień 7 14:35 JA - pytam czy coś wiadomo o sprawie
dzień 13 18:02 NAZWA.PL - "proszę czekać, robimy co możemy"
dzień 21 07:43 NAZWA.PL - "Prawo odstąpienia od umowy zawartej drogą elektroniczną przysługuje jedynie osobom fizycznym, stąd nie mogą Państwo skorzystać z prawa odstąpienia od umowy."

Odjeło mi mowę. Spoko, przeżyję te kilkaset złotych. Rozumiem, że kupując na firmę nie mają obowiązku anulować usługi.

Jednak z usługi nie korzystałem, usługa nie została uruchomiona w czasie podanym na ich stronie. Wg. mnie w porządku by było pozwolić takiemu klientowi anulować usługę, ale nie ja tu rządzę.

Podejście do klienta kiepskie. Ale pewnie biznes dobrze się kręci z takim właśnie podejściem. Dlaczego kiepskie? Po pierwsze wszystkim znajomym (a większość to piwniczanie i ich komputery ( ͡° ͜ʖ ͡°)) odradzę korzystanie z ich usług, po drugie, ludzie w internecie też sobie poczytają. I wszystko dla marnych kilku złotych.

Podsumowanie

Nie polecam nazwa.pl. Nie można na nich polegać. ( ͡° ʖ̯ ͡°)

#hosting #nazwapl #serwery #programowanie
  • 48
  • Odpowiedz
@staryalejary11 Od siebie polecam tiktalik, co prawda w tym roku mieli trochę awarii, ale i tak ich lubię, serwer startuje faktycznie w mniej niż półtorej minuty, rozliczenie godzinowe, możliwość darmowych backupów i zmiany parametrów.
  • Odpowiedz