Wpis z mikrobloga

Kupilem 1 auto z gazem i sie zastanawiam jak to jest. bylem u gazownika i ustawil ze przy 40 stopniach sie przelaczy na gaz, w rzeczywistosci dopiero przy 80 sie przelacza (patrzac na wskaznik na obrotomierzach) to co jechac do niego zeby obnizyl? bo na gazie jade dopiero po paru kilometrach ;/
#motoryzacja #lpg
  • 31
bo na gazie jade dopiero po paru kilometrach ;/


@19po29: no i jaki to problem? I tak przecież chyba nie będziesz jeździł z zalanym jednym bakiem benzyny przez rok.
@19po29: czujnik ten z deski rozdzielczej masz na malym obiegu cieczy chlodzacej, czujnik od załączania instalacji na duzym. Włączasz silnik woda sie grzeje pokazuje Ci sie tempna desce, osiągnie iles stopni otwiera sie termostat i idzie dopiero do czujnika od gazu.
czujnik ten z deski rozdzielczej masz na malym obiegu cieczy chlodzacej, czujnik od załączania instalacji na duzym.


@SigismundGotlieb: Parownik wpina się w nagrzewnicę a to jest mały obieg, często nawet w niektórych vagach cały mały obieg idzie przez nagrzewnicę i wymiennik ciepła oleju. Duży to chłodnica.

@19po29: Ja od 5 lat jeżdżę z przełączaniem na 20 stopni i przełącza mi się do pół kilometra przy obecnych temperaturach.
@19po29: Zależy jak bardzo dasz silnikowi popalić i w jakich warunkach jeździsz. Jak masz do przejechania zawsze te 20 km trasą to bez różnicy, a jak masz mały odcinek miejski to może ci zacząć szarpać silnik od zbyt słabo odparowanego gazu.
@19po29: @SigismundGotlieb: @Tezluar: zazwyczaj ustawiane jest 30* przy sprawnym parowniku. Na zimę dają 35-40 żeby na niższych obrotach nie przygasł przypadkiem.

Co do rozbieżności to możliwe że masz czujnik zamontowany nie bezpośrednio, tylko jest na jakimś dystansie(np do blaszki).
I zanim temperatura przejdzie przez blaszkę to schodzi trochę czasu, stąd opóźnienie.
Coś takiego:
https://www.akcesoriamotoryzacyjne.com/wp-content/uploads/2017/07/czujnik-temperatury-reduktora-lpg.jpg