Wpis z mikrobloga

Murki problem z autem. Auto zapala, następuje ten wybuch paliwa i zaraz potem gaśnie. Nawet jak przygazuję i zwiększe obroty na ten moment to i tak gaśnie, nie chce wskoczyć na wolne obroty. Co może być problemem? Na co zwrócić uwagę i co można zrobić? Aku jest nowy, on raczej nie jest winny. Jestem laikiem także proszę o rady.

#mechanikasamochodowa #auto #samochody #corsa #pomocy #pytanie #kiciochpyta
  • 18
@pyth: A to ropniak? Jakby padły świece, to w ogóle byś nie odpalił. Z immo jest tak, że po sekundzie odcina zapłon, jesli jest coś nie tak. Ale skoro możesz przegazować to raczej to nie to. Miałem kiedyś podobnie ale w astrze, i był to problem z instalacją gazową.
I jak pali się check engine, to może padł jakiś czujnik.
@pyth: a dzieje się coś jeszcze w czasie zgaśnięcia? Gaśnie od razu czy się dławi przez chwilę? Zaświeca się/mruga check albo samochód z kluczykiem (albo czy w ogóle w czasie przekręcenia kluczyków na zapłon "testowo" świeci się check i samochodzik jednocześnie? Jeśli brak błędu w pamięci, to samochodzik powinien zgasnąć po kilku sekundach).
U mnie był identyczny problem z immobiliserem, ale za każdym razem wraz z gaśnięciem wywalało błąd. Możesz odczytać
@kokosanki: Wiesz co, wydawało mi się że tak. Muszę to jeszcze sprawdzić, ewentualnie pogadać z mechanikiem. Skoro pompa nie działa to nie ruszę auta i albo będzie trzeba to naprawić na miejscu albo laweta.
@pyth: tzn. pompa może się załączać, a i tak później nie podawać paliwa, więc nawet jeśli ją słychać, to nic to nie znaczy. Można na listwie wtryskowej sprawdzić czy dochodzi paliwo, ale to już trochę trzeba się pobrudzić.

Na nagraniu widać, że żadnego błędu nie wywala, więc można ze sporym prawdopodobieństwem stwierdzić, że nie jest to problem "czujnikowy" / "elektroniczny". Więcej przez internety doradzić się w sumie nie da, bo to
@pyth: z takich spraw typowych dla corsy, które mogą mieć tu znaczenie, to ja bym podmienił cewkę zapłonową i przy okazji świece.
Z prostych rzeczy, może przejrzyj bezpieczniki.
W skrzynce bezpieczników są też takie dwa duże fioletowe (przynajmniej u mnie fioletowe) przekaźniki, one odpowiadają za sterowanie pompą paliwa. Można sprawdzić multimetrem, czy przechodzi przez nie prąd (albo przynajmniej wyjąć je i włożyć ( ͡° ͜ʖ ͡°) ).