Wpis z mikrobloga

Tworzenie modów to nie tylko praca nad modelami czy teksturami. W przypadku gdy chcemy odtworzyć Tor Kielce jak najwierniej wiele zależy od 'rozpoznania terenu' i zebrania materiałów. I tym właśnie zajmuję się przy tym projekcie ja :)

Obejrzałem już chyba setki godzin rozmaitych onboardów z różnych okresów, przejrzałem tysiące zdjęć tylko po to, żeby wyselekcjonować informacje dla osób modelujących, żeby wiedzieli gdzie idą reklamy, jakich rozmiarów, rozmieszczenie barierek, opon, tarek i innych elementów. Sprawdzam również czy to co już jest zrobione odpowiada stanowi rzeczywistemu. Znalezienie błędów na tym etapie projektu jest ważne, bo później te błędy często ciężej byłoby naprawić bo mogłyby nieść za sobą konieczność edytowania sąsiadujących elementów.

Głównie bazuję na zdjęciach (jest kilka aktualnych wysokorozdzielczościowych perełek w internetach z których udało się ogarnąć sporo rzeczy), ale nierzadko trzeba było wychwytywać detale z filmików na YT, bo nie było innego sensownego źródła. W sumie teraz jeszcze nie jest źle, bo obszar małej pętli jest dość solidnie obfotografowany, odbywa się tam sporo imprez, w przeciwieństwie do odcinka leśnego, którego jedyną popularną częścią jest charakterystyczny nawrót pod górę (T8). No ale nie ma rzeczy niemożliwych, nie?

Na załączonym obrazku widać zaznaczenie tarek (niebieskie strzałki) oraz betonowych kratek (żółte linie) za nimi, tylko po to, żeby @RealAKP nie musiał szukać informacji (nierzadko konfliktujących ze sobą bo pochodzących z różnych lat) i mógł skupić się na tym co umie robić porządnie :)

Zastanawiacie się pewnie dlaczego tarki są oznaczone strzałkami a nie kreskami? Otóż profil boczny większości tarek na torze kartingowym ma kształ trapezu prostokątnego i czuć go inaczej w zależności z której strony nadjedziemy - tak, to jest poziom detali jaki chcemy zachować w zgodności ze stanem faktycznym. Nie ma pójścia na łatwiznę :)

Zapraszam do obserwowania naszego tagu #aclmodteam, gdzie wrzucamy postępy prac i kulisy powstawania modu do gry #assettocorsa Tor Kielce.

#simracing #mody #gamedev
Mokrysedes - Tworzenie modów to nie tylko praca nad modelami czy teksturami. W przypa...

źródło: comment_L20hnDtiC4hMXPdr28idYN0Uf4W0zXLS.jpg

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
@DOgi: Jakbyśmy mogli to już byśmy mieli własny materiał zrobiony według naszych własnych potrzeb, włącznie z materiałami na tekstury itp. :)

Planowaliśmy, owszem, własną sesję fotograficzną na torze w celu zebrania dokumentacji, ale niestety przeszkodą okazały się terminy. Z braku laku musimy korzystać z tego co jest dostępne.
  • Odpowiedz