Wpis z mikrobloga

Mirki, mam problem.

Pacjent : Seicento 1.1 MPI
Ładowanie na postoju: 13.6V
Ładowanie pod obciążeniem: 12.9V
Akumulator po całej nocy: 11.5V
Akumulator podczas rozruchu: 8-9V

Akumulator sprawdzany w wrześniu 2016, ponad 90% sprawności.

Potrzebuje listę co sprawdzić, aby ładowanie było znowu 14.4. Dosłownie wszystko co muszę sprawdzić, połączenia masowe itp. Niestety auto coraz ciężej pali więc muszę się ubezpieczyć na zimę. Zakup nowego akumulatora wchodzi w grę, ale jeżeli on nie jest winny to aktualnie mija się z celem jego wymiana przy tym ładowaniu.

#samochody #mechanikasamochodowa #elektromechanika #elektryka
  • 12
  • Odpowiedz
@NewEpisode: Raczej tak, akumulator tu nie ma nic do rzeczy. Ewentualnie napęd alternatora ale jakby pasek się ślizgał to też z jakiegoś powodu (łożysko alternatora itd.), poza tym wtedy powinna palić się kontrolka słabego ładowania. Wymontuj alternator i daj do regeneracji, będzie jak nowy, póki jeszcze nie zajechałeś akumulatora przez słabe ładowanie :)
  • Odpowiedz
regulator jakby był padnięty to by chyba dał więcej niż 14.4, nie?


@NewEpisode: nie. Dawno temu w korsie a miałem awarię regulatora, który produkował za mały prąd, chyba, że się go solidnie przegazowało, to wskakiwał na właściwy.
Dla akumulatora groźniejszy jest za duży prąd ładowania, bo to niszczy go nieodwracalnie (pasta ołowiowa spływa z płyt przy "przegotowaniu" akumulatora).
  • Odpowiedz