Wpis z mikrobloga

Dobry post na Reddit gościa który twierdzi, że pracuję w dziale PR elektroników ( ͡° ͜ʖ ͡°)

EA spędza dziesiątki tysięcy roboczogodzin skupiając się na badaniu rynku w celu znalezienia optymalnego sposobu na wyrwanie pieniędzy z naszych portfeli. Oznacza to, że jeden lub dwa dni, tygodnie czy miesiące narzekania nie zmusi ich do zmiany zdania na temat charakteru systemu progresji. Naprawdę nie naprawią tego, ponieważ wierzą, że działa on zgodnie z założeniem, a ich księgowi i marketingowcy powiedzą im, że tak właśnie jest. Pewna liczba graczy nie zaakceptuje tego faktu i przestanie grać w grę. To jest wbudowane w ich wyliczenia, podobnie jak Wal-Mart zakłada, że będzie pewna ilość kradzieży w ich sklepach.

Oni rozumieją, że mają problem, ale jako że nie są zainteresowani jego naprawieniem, użyją techniki zwanej "przedawnianiem negatywnych opinii". Było to bardzo wyraźnie widoczne podczas testów wersji beta. Wersja beta miała wiele błędów i zamiast je naprawić, EA "wprowadzała zmiany". Efekt tych zmian był znikomy, ale nie miało to znaczenia, ponieważ wszystkie artykuły na temat wad wersji beta i skarg użytkowników stały się przedawnione i zastąpione artykułami i komentarzami o tym jak to EA dokonało "zmian". Dzięki temu EA może kontrolować narrację swojego produktu, nie tracąc przy tym żadnych pieniędzy ani nie wprowadzając żadnych istotnych zmian. Fakt, że zmiany te nie pomogły, wręcz pogorszyły grę nie miał znaczenia.

...

W związku z tym, gwarantuję wam, że: EA "wprowadzi zmiany" z dniem ukazania się pierwszej łatki. Że będą zmiany to oczywiste, ale konkretnie, zmiany te będą polegać na zmniejszeniu kosztu pozyskania bohaterów i łupów. Brzmi nieźle, prawda? Być może. Faktycznym powodem, dla którego to zrobią jest fakt, że w tej chwili mają dużo skarg, że progresja trwa zbyt długo - około 40 godzin, aby odblokować bohaterów. Zmienią to, ale tylko delikatnie, ale będą mogli powiedzieć "Naprawiliśmy 40-godzinny czas progresji!"

Oczywiście zmiana sprawi, że odblokowanie bohaterów będzie zajmować teraz 37 godzin (oczywiście podaje tylko losowy numer, ale chodzi o to, że wciąż jest to absurdalne wymaganie), ale zostanie to pominięte w ich cyklu informacyjnym na temat "wprowadzanych zmian".

I oczywiście w niewytłumaczalny sposób, fora będą wypełnione ludźmi, którzy z różnych powodów desperacko zwracają uwagę, że wasze poirytowanie jest już nieaktualne. Powiesz "Zbyt długo trwa odblokowywanie bohaterów", a oni zaraz wyskoczą, by powiedzieć tobie i wszystkim innym, że EA "wprowadziło zmiany". Skarżą się na procentowy udział loot boxów? "Dokonali zmian!" Jakie zmiany? A kogo to obchodzi. Zmiany!!!! Na każdą skargę znajdzie się osoba, która powie ci, że powód, dla którego jesteś zdenerwowany, jest już nieaktualny.

Jest to bardzo powszechna strategia wykorzystywana w przypadku skandali, które są bezpośrednio powiązane z finansami - wyruchają cię trochę mniej niż się spodziewałeś i mają nadzieję, że nie wykonasz obliczeń, aby sprawdzić o ile tak naprawdę mniej cię wyruchali. Przez ten cały czas będą używać technik PR na korzystanie z których pozwolą im „zmiany” które wprowadzili.

https://www.reddit.com/r/PS4/comments/7cm7k7/eas_pr_strategy_regarding_progression_system_and/

#gry #pcmasterrace #konsole #marketing #ea #battlefront
  • 30
którzy z różnych powodów desperacko zwracają uwagę, że wasze poirytowanie jest już nieaktualne. Powiesz "Zbyt długo trwa odblokowywanie bohaterów", a oni zaraz wyskoczą, by powiedzieć tobie i wszystkim innym, że EA "wprowadziło zmiany".


@kucyk: XD fangaye w skrócie, to samo jest na przykład na r/leagueoflegends
Po zamianach w ekonomi gry trzeba grać dłużej żeby odblokować postać - "hurr durr ale tylko dlatego, że był bug przez kilka miesięcy i dostawało się
I do tego to lizanie dupska jaki to Riot/Valve/Blizzard/ nie jest wspaniały, bo nie jest taki jak EA.

Kij z tym, że Riot tkwi w swoim grindowym zaścianku, Valve się opierdziela, opóźnia każdy patch, do tego wydaje go z masą bugów, a Blizz nie ma pojęcia na balansie i zamiast robić postacie do Overwatch, to się bawi w esport.


@Kardig: Oprawiłbym to.
@Kardig: Ostatni patch do Doty wyszedł akurat tak jak zapowiadali, przy czym sam fakt że zapowiedzieli datę był wyjątkowy. Nie przypominam sobie kiedy ostatnio podawali datę następnego patcha. Może to inaczej wygląda w innych ich grach.