Wpis z mikrobloga

Mireczki,

Stałem się posiadaczem noża saperskiego Gerlach z 72 roku. Jest trochę zdezelowany, ostrze brudne, piłka zardzewiała. Powiedzcie proszę czy warto zabierać się za remont takiego noża? Jeżeli tak, to od czego zacząć..
Przyznam, że jestem zielony regeneracji takich rzeczy, a ż drugiej strony trochę mnie to zaciekawiło i chyba z chęcią bym się tego podjął dla rozrywki i samozadowolenia.

#noze #militaria #diy
kajdikajdi - Mireczki, 

Stałem się posiadaczem noża saperskiego Gerlach z 72 roku. J...

źródło: comment_ZQbGgR1GML75QbkRd6hzTgPzkzgq0Opx.jpg

Pobierz
  • 24
@kajdikajdi:Jeśli trzyma się kupy to IMO warto się pobawić aby przywrócić do stanu używalności.Dla mnie to klasyk:) Na pierwszy rzut oka nie ma tragedii. Jeśli nie masz ochoty się bawić to myślę, że dobry zakład który ostrzy noże,nożyczki bez problemy naostrzy i zrobi polerkę.
Mam taki nóż ale w zdecydowanie lepszym stanie. Był przez wiele lat używany przez mojego dziadka. Później trafił do mnie. Używam na wyjazdach. Na co dzień leży
@Scutacarus a gdyby użyć tylko samego ostrza (pewnie fachowo inaczej się to nazywa)? Rękojeść zrobić np z brzozy? Tak jak wspomniałem, nie znam się na tym, jestem laikiem. Nie będzie szkoda go przerabiać? Czy lepiej po prostu odnowić naostrzyc i wyczyścić
@kajdikajdi: Jeśli sprężyny dobrze działają nie ma totalnego oporu lub luzu przy otwieraniu narzędzi, to tutaj za bardzo nie ma co z nim robić. nóż i piła w dobrym stanie, troszkę podrdzewiało, ale łatwo to papierem ścriernym drobnym usuniesz. Moim zdaniem nie ma co tego robierać, bo po pierwsze, ciężko to będzie złożyć przez to że jest to nitowane, a dwa to może już nie złożyć się dobrze. To starszy sprzęt
@kajdikajdi: najpierw to spróbuj to doszorować gąbką i cifem :) żeby zeszła ta rdza z piły. Jak nie pójdzie to wtedy arkusze papieru ściernego. Nie opłaca się inwestować w kamienie do jednego nożyka :P chyba że będziesz chciał potem ostrzyć noże z ręki na kamieniach.