Wpis z mikrobloga

Mirki z #mechanika #samochody #mechanikapojazdowa.
Tl;dr: szukam przyczyny nagłego wzrostu spalania.
Jeżdżę Volvo V50, 1.6 diesel. Od początku sumiennie monitoruję spalanie, zapisując na podstawie tankowań, a nie wyników z licznika. Auto kupione w marcu. Wtedy moje spalanie średnio wynosiło 5.4l/100km. Do niedawna średnia średnich to ok 5.6l/100km. Od kilku tankowań obserwuję wzrost (6.5l, teraz 7.5l,a na obecnym baku ok. 7l/100). Wzrost chyba znaczny. Jeżdżę stałe trasy, drogami szybkiego ruchu, po 200km dziennie. Ruch jak zwykle, średnia prędkość przejazdu jak zwykle, moje nawyki też się nie zmieniły. Jedyna zmiana w aucie od kilku miesięcy to wymiana żarówek, ale to po tym jak spalanie zaczęło rosnąć. Odrzucam też wpływ pogody, bo w marcu było chłodniej i spalanie było niższe.
Dzisiaj wymieniłem filtr powietrza, ale był czyściutki, więc to raczej nie on.
Opon jeszcze nie zmieniałem, jeżdżę sam.
Prędkość maksymalna dla samochodu to według producenta 190km/h. Udało mi się nim i 200 jeździć, ale teraz ciężko mi przekroczyć 180. Nie wiem czy to ma związek z tematem. Nie zauważyłem żeby silnik był prócz tego bardziej ślamazarny, nie widzę, żeby bardziej dymił.
Zanim odwiedzę mechanika, chcę jak najwięcej opcji sprawdzić sam i ewentualnie być świadomym przy rozmowie z facetem. Co mogę jeszcze sprawdzić? Jest coś na co ten opis wskazuje?
  • 8
Dodam, że tankuję cały czas na tej samej sieci znanych stacji, nie u żadnej Józek Petrol Company. Tankuję na różnych stacjach tej sieci w różnych miastach.
chyba tylko sonda i przepustnica zostały


@Nild:

przepływkę ( ile powietrza wylicza silnik ) oraz korektę czasu wtrysku.


@Das_Meme:

Na samym początku @chybaDapi: pisał że ma diesla, przepływomierz ma tam za zadanie tylko ograniczyć maksymalną dawkę paliwa gdy z jakiegoś powodu silnik za zasysa wystarczające ilości powietrza (np. zatkany dolot, wydech turbo nie pompuje) aby przy gazie w podłodze nie kopcił przy gazie w podłodze.
Przepustnica i sonda są