Wpis z mikrobloga

18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

@TurboBlejzer Dlatego, właśnie Niemcy słynną ze swoich technologii i eksportu.

Bywa, że robimy wały korbowe o wadze 10 ton z czego na gotowo zostają 4 tony.
Trzeba taki wały toczyć, frezowac,wiercic, dlutować, a na koniec szlifować. A wszystko jest gotowe w dwa miesiące.

Twój element to tylko jakieś 150 kg i całe wykonanie zajmuje rok. Śmiechu warte...
@chaberr: nie no, tę część da sie zrobić w tydzień na gotowo, tylko po prostu nikomu sie nie śpieszy, przecież jak ktoś zamawia śmigłowiec to nie oczekuje, że go dostanie za 5 tygodni. Na auto z salonu czekasz miesiącami...

Także takie części się po prostu turlają od wykonawcy do wykonawcy :P
@chaberr: @TurboBlejzer: no właśnie, montaż wirnika to jak by nie było końcowy etap produkcji więc od zamówienia do montażu wirnika mijają miesiące co za tym idzie na elementy montowane na końcu jest więcej czasu (a szybko=drogo).
@morghul Szybko to nie zawsze drogo...

Jeżeli firmy są położone niedaleko siebie to nie ma strat czasu na wożenie detali po całym kraju lub Europie.

Ps. Pracuje w DE. Wielu klientów właśnie z tego powodu , wybiera niemiecką firmę na swego podwykonawcę, a uwierz, że róbmy na cały świat.
Miałem nawet rysunki po rosyjsku i wszystkie komentarze były także w ich języku
@TurboBlejzer:
@chaberr:
Kiedy wytwarza się takie elementy, czas raczej nie gra roli. Mimo to firmy biorące udział przy produkcji tej piasty mają sprawdzone procesy przez podobieństwo lub krótką powtarzalność. Często na stole obrabiałem dziesiąt, a nawet kilkaset tysięcy złotych, prototypy których obróbka trwała tygodniami. Nie pamiętam, żeby ktokolwiek mnie pospieszał.
Możesz powiedzieć coś o niemieckim rynku pracy dla fachowców od skrawania? Jakie są zarobki, jakie szanse na dostanie się ze
Twój element to tylko jakieś 150 kg i całe wykonanie zajmuje rok. Śmiechu warte...


@chaberr: hehe... a pracowałeś kiedyś w firnie gdzie wykonuje się części dla lotnictwa? to jest całkowicie inna bajka, inne wymagania, to jest totalny rygor i pod każdym względem te części maja być idealne. zrozumieją to chyba tylko ci którzy przy tym robili
tak dla przykładu, to żeby zrobić normalny koszyk łożyska, to dostajesz rysunek i go robisz.
@anty-fronda Wykonuje między innymi: wały korbowe, ale toczyłem także elementy do elektrowni atomowej.
Detale po kilkanaście ton i nieraz jedna setna tolerancji.
Myślisz, że setka milimetra w przemyśle lotniczym , różni się od tej w przemyśle metalowym hahaha

Wszystko jest to samo tylko u was jest więcej kontol technicznych...