Wpis z mikrobloga

@ponton: To na tym polegają kładki dla pieszych właśnie, dla swojego bezpieczeństwa nadkładasz drogi i pokonujesz schody.( ͡° ͜ʖ ͡°). Przez Rondo Grunwaldzkie tak samo pieszy musi iść wokół a niekoniecznie przez środek.

@podajgarnek: To przejście wcale na bezpieczne nie wygląda (stąd pewnie pomysł do zwężenia w tym miejscu). Jadąc od Limanowskiego, całą lewą stronę zasłania wiata peronu przystanku, do tego środkiem jadą tramwaje.
@eltrattorito: Kładki nie zostały wymyślone, żeby piesi byli bezpieczni, tylko żeby zapewnić przepustowość samochodom. Głównie lobbowało za tym General Motors w USA, skąd rozeszło się na cały świat i przez chwilę było dominującym poglądem na planowanie ulic. Od jakiegoś czasu większość zachodnich krajów odchodzi od tego, bo okazało się to ślepą uliczką. Polecam poczytać: https://www.wykop.pl/link/3363939/futurama-czyli-o-tym-jak-gm-zaprojektowalo-i-zniszczylo-ameryke/
@eltrattorito Z drugiej strony pokaż mi przejścia w mieście które są bezpieczne, chyba tylko na jakichs osiedlowych drogach z progami je znajdziesz. Ja uważam że każde przejście byłoby bezpieczne gdyby kazdy kierowca przed nim zwalnial a tak niestety nie jest.