Wpis z mikrobloga

@Christophy: dałem przedział bo nie chciało mi się sprawdzać cen, ale tak zerknąłem i 2x rx480 jest bardzo sensowną alternatywą dla gtx 1080, rx470 już średnio, 5xx średnio, a nawet gorzej. Ale 2x rx 480 to już blisko gtx1080 więc nie jest specjalnie taniej :/.
A jak z resztą podzespołów? Czym się różnią niereferencyjne wersje 1070, jeśli posiadacie jakiś ciekawy artykuł który mi to wytłumaczy to proszę o zlinkowanie.Tak, jestem zielony (,)
@Christophy: pojedynczy tak xD. Ale we dwójkę przeganiają i dostaje się do tego 16GB pamięci graficznej. A tu jest w dodatku ta wygoda, że jak się okaże iż jedna karta starcza to połowa kwoty zostaje w kieszeni. A jak w przyszłości zabraknie mocy to się dokupi już taniej. Same plusy, ale tylko przy rx480, rx470 są tylko 4gb, a te 5xx to w ogóle jakieś dziwne.
@ppidd_: pamięci się nie sumuje, poza tym kupowanie kart w sli w 2017 LOL. Każdy już od tego odchodzi bo jest to nieopłacalne. Jedynie jak ktoś na prawde chce grać w gry w milion fps w 4k to wtedy jeszcze jest sens kupienie 2-3x gtx 1080ti, ale kart z średniego segmentu nigdy się nie kupuje do sli.
@Christophy: ale ja nie porównuję pojedynczej karty...
@wondereq: może nie dosłownie, ale w multi-gpu mniej więcej taki efekt daje. Crossfire, a nie sli. Wbrew pozorom gdzieniegdzie opłacalne jak na powyższym przykładzie. Dużo więcej też nie biorą. W idle jedna karta idzie w core zero ~5W, druga w hibernację. W obciążeniu więcej biorą, ale masz też więcej mocy...
@ppidd_: wez pod uwage ze sli/crossfire nie skaluje sie 100%, w niektorych grach nie dziala WCALE w innych 50% w innych 80-90% przyrostu. Ogólnie sli/crossfire jest nieopłacalne i w dzisiejszych czasach nikt się w to nie bawi i chyba nawet producenci plyt glownych powoli od tego odchodza
@Christophy: ehh...