Wpis z mikrobloga

Mirki z #gdansk już pomijam całą kwestię obrażania kierowców, ale patrzcie na to, co ludzie potrafią wymyślić i uważać że to jest dobre. Przecież to się kupy nie trzyma, ktoś wpadł na pomysł zrobienia przejścia na najbardziej zakorkowanej drodze w #gdansk przez jej całą szerokość (°° jaką amebą trzeba być żeby się jeszcze o to upierać że to jest super pomysł rzucając argumenty że przejście podziemne wieczorem jest niebezpieczne ( _) Ja po prostu w to nie wierze, ostatnio zamknęli tunel pod martwą Wisłą, to cały Gdańsk stał przez 3 dni, i najszybszy środek transportu to albo tramwaj albo cichobiegi. A Ci wpadli na genialny pomysł. Brak słów.

Nazwiska nie są zamazane, ponieważ post jest publiczny. Link do posta: https://www.facebook.com/agnieszka.owczarczak.RMG/posts/1948389385416656

Muszę to tak otagować #4konserwy #bekazlewactwa
Pobierz
źródło: comment_fIYvyTfbQuAZIRFlLr6lF1pyORrnzuRu.jpg
  • 118
@Ponc3k: Nie raz tamtędy jeżdżę rano do pracy i widzę jak wygląda to rano, albo w godzinach powrotu z roboty. Popołudniowy szczyt. Jak jeszcze będzie tam takie wielkie przejście. :) Trudno mogę jeździć inną drogą. Przeżyje, ale byłoby śmiesznie :)
Dzięki przejściom podziemnym moża wejść od razu na peron tramwajowy


@R187: akurat przy Dworcu Głównym można wbiec po schodach mijając tłum ludzi, któremu się nie spieszy, ale będzie szedł całą szerokością schodów "bo tak". I zobaczyć, jak ten tramwaj ucieka.

Gdańsk Główny jest bodaj największym węzłem przesiadkowym dla komunikacji miejskiej, ale jest zorganizowany #!$%@?. Nie dośc, że "przystanki podwójne" to mit, bo w momencie, gdy drugi tramwaj otwiera drzwi, to pierwszy
@Ponc3k: Jak dla mnie to od dawna powinny tam być prowadzone prace, chociażby koncepcyjne, nad odkopaniem dawnym wałów i budową tunelu, ale dla samochodów. Taka budowa na pewno pochłonęłaby duże pieniądze, sporo czasu, jednak to by było najlepsze rozwiązanie. Samochody w tunelu, ludzie na powierzchni. Zostawić tylko po jednym pasie w każdym kierunku i gra gitara. Szkoda, że raczej za naszego życia nic z tego nie będzie.
nie śmierdzi, ułatwia dostęp starszym, niepełnosprawnym, osobom z wózkami. Nie trzeba łazić po schodach w tę i we wte. Jest estetyczniej. Widać jak Ci #!$%@? tramwaj


@FPNgda: wszystkie te zalety nikną przy 2 największych problemach - bezpieczeństwo i dynamika poruszania się po mieście. Przykład ad 2 - trasa Wro Główny - Urząd Marszałkowski na piechotę to mordęga - 50m chodnika, światła, czekanie, wysepka, światła, czekanie, 50m chodnika, światła, czekanie itd itp.
@skolland jaka dynamika jak na pasie w stronę Oruni masz już i tak światła, a na pasie w stronę Wrzeszcza masz wąskie gardło na hucisku, które ma tak na oko z przynajmniej z 3 fazy i w standardowym cyklu 2 minutowym zielone światło i tak się będzie paliło krócej niż zielone światło przy locie gdzie będzie tylko 1.

A co do bezpieczeństwa przypominam że w mieście obowiązuje 50 km/h.

Nie byłem nigdy
@skolland: Jestem z Wrocławia i mam takie same doświadczenia, jako pieszy w wielu miejscach wolałbym kładkę lub tunel zamiast świateł, ja bym szybciej przeszedł a miasto by się mniej korkowało. Osoby które popierają tego typu projekty albo nie mają wyobraźni albo tak ich dupa boli, że ich nie stać na jazdę samochodem, że za wszelką cenę chcą utrudnić kierowcom życie, nawet jak oni sami będą czekali na zielone światło na przejściach.
Przejście dla pieszych
+ładniej wygląda
+przewiewnie, nie śmierdzi
-niebezpieczne
-korkuje
Tunel
+bezpieczne
+lepsza wydajność dróg
- śmierdzi
-schody

Nie lubię chodzić po tunelach ale gdy w Sosnowcu uciekał mi tramwaj i raz przez ulicę do niego podbiegłem to prawie zginołem na zawsze. Takżę chyba wolę tunele;p