Wpis z mikrobloga

Mirki, może wy mi pomożecie

Chciałem kupić po raz pierwszy #lego na lego.com. Złożyłem zamówienie, pobrało pieniądze z konta i otrzymałem za jakiś czas maila:

Unfortunately, your recent order didn’t pass our validation checks and has been cancelled as a result. In order to protect our customers, we routinely take extra security measures to verify the payment information provided with an order.

So that we can verify the payment information we need you to contact your credit or debit card issuer. Please ask them for the authorisation code which is connected to the order. Once you have provided us with this information we will be happy to review your order again. You can find our contact information at service.LEGO.com/contactus.

Zadzwoniłem do swojego banku #tmobileuslugibankowedostarczaneprzezaliorbank, oczywiście oni nie wiedzą o jaki kod chodzi, nie są w stanie takiego wygenerować i kazali mi się dowiadywać bezpośrednio u LEGO. Straciłem 30min na telefonie tylko po to, by otrzymać odpowiedź "nie wiem".

1. Limity mam wysokie
2. Karta normalnie działa na aliexpress, allegro itd
3. Pieniądze ściągneło z konta i widnieją jako "zablokowane"
4. LEGO anulowało mi zamówienie na saturna, który w tej chwili jest już niedostępny.

Ktoś coś miał podobną historię? O jaki kod autoryzacyjny może chodzić? Napisałem oczywiście do LEGO, ale może jakiś mirek zna problem z autopsji.

#banki
  • 34
  • Odpowiedz
@Szarobury_drut_kolczasty: co ty żeś #!$%@? zamówił że bana dostałeś od LEGO?

to jest email wskazujący że masz bana na zakupy z jakichś przyczyn.

założyłeś zapewne dopiero konto i #!$%@?łeś spory zakup na dzień dobry mogę się założyć.

kasa na konto wróci normalnie, w ciągu 9 dni. Jest zablokowana przez automatyczną transakcję
  • Odpowiedz
@Szarobury_drut_kolczasty: no właśnie jest ogromna, odczytałem cie od razu. Nawet nie musiałeś pisać za ile zrobiłeś zakupy by wiedzieć że dostałeś bana.
System jest zautomatyzowany i ma szereg skryptów opisujących zdarzenia.
Dla nowych kont ktore chcą zrobić zamówienia na dużo $$ są automatycznie blokowane i odrzucane.

Ma to ogromne znaczenie.
Bank nie ma nic do tego, bo to integralna polityka LEGO.
  • Odpowiedz
@AmonGoeth: ok, i co teraz? muszę sobie jakąś tam reputację budować? Nie mogę złożyć jednego zamówienia na siedem modeli, tylko muszę każdy z osobna zamawiać? Bez sensu. Nawet, jak mają taki system - niech mają. Ale o jaki kod im niby chodzi, skoro bank w ogóle nie wie o jego istnieniu?
  • Odpowiedz
@Szarobury_drut_kolczasty: nie ma żadnego kodu, twoje zamówienie nie przejdzie. Kase dostaniesz spowrotem za 9-10dni bo są zablokowane ale nie autoryzowane.
Można tak to nazwać "budowanie reputacji".

Jak spróbujesz zrobić ponownie zamówienie za dużą kase to twoja karta trafi automatycznie na czarną liste i już nic nie zamówisz na niej ponownie z LEGO shop at home.
  • Odpowiedz
@Polanin: O Lego wiem już całkiem sporo od Insiderów bo znam kilka osób które pracują w HQ w centralnym Londynie i powiem ci jedno. Nie mam absolutnie pojęcia jak w niektórych aspektach związanych z organizacją firmy ich strategicznymi działaniami IT, marketing etc jak oni trzymają to wszystko w kupie. Tak głębokich braków w kompetencjach i braku szeroko pojętej organizacji jest porażający, kilka osób dosłownie trzyma to jako tako w kupie.
  • Odpowiedz