Wpis z mikrobloga

@Jarek_P: OK, Mireczku, a teraz pytanie laika, nie parsknij śmiechem. Turbina wiatrowa (z wbudowanym kontrolerem ładowania) -> akumulator żelowy (dwa styki + i -) <- odbiornik (grzałka/farelka).

Czy przewody z wiatraka wpinam do akumulatora, i do tych samych styków wpinam farelkę?

Ma to działać tak: jest wiatr, akumulator się ładuje, jak się naładuje farelka zarzyna pracować. Wyczuwam fakap w moim myśleniu na styku ładowania się akumulatora i włączenia farelki. Czy będzie
@SinShop: tak, jak piszesz, tzn. grzałka wpięta wprost do akumulatora, będzie to działać, ale bez żadnej ochrony akumulatora, czyli sam będziesz musiał pilnować np. by zbyt głęboko go nie rozładować. A i celowo piszę grzałka, nie farelka, bo te są na 230V i zasilone z akumulatora 12V by trochę kiepsko działały - pewnie o tym wiesz, ale dla pewności...
Nie znam rynku, ale podejrzewam, że da się do takiego zestawu dokupić
@Jarek_P: Są farelki (samochodowe) na 12V i o takiej myślałem, lub zrobieniu własnej (4-5 mat grzewczych do lusterek + wentylator komputerowy). Turbina wiatrowa (na przykład taka: http://allegro.pl/elektrownia-turbina-wiatrowa-m300-12v-lub-24v-m350-i6685522981.html) ma wbudowany kontroler ładowania, który chyba nie dopuszcza do przeładowania, do rozładowania chyba dopuszcza. Ale pytanie, co będzie jeśli akumulator się w pełni rozładuje?
@SinShop: głębokie rozładowywanie skraca żywotność akumulatora :)

porównaj sobie moc dostarczaną przez turbinę i moc obciążenia (grzałki), bo wydaje mi się że będzie duża różnica
@przech: turbina dostarcza tyle W ile wieje ;) maksymalnie 140W Natomiast farelka samochodowa ma max 140W, ale jak pisałem mogę zrobić taką na 12W i wielokrotności przy użyciu: http://allegro.pl/podgrzewacz-mata-grzewcza-lusterka-140x80-12v-i6782670759.html

Bardziej zastanawia mnie kwestia rozładowania. Nie wiem jak się do tego zabrać, aby farelka się wyłączała jak akumulator się rozładuje do jakiejś wartości? Są do tego jakieś gotowe urządzenia?