Wpis z mikrobloga

Można narzekać na stare i niskie grupy osprzętu, wiadomo. A to słabszy materiał, a to mniej przełożeń, ale gdy przychodzi czas wymiany napędu, tutaj się wygrywa. Przy wymianie całego napędu wraz z suportem kosztuje to w najgorszym przypadku 500złotych, także jakieś to swoje plusy ma ( ͡° ͜ʖ ͡°) #rower #szosa
  • 7
@piteerowsky:z moich kalkulacji wynika, że 2 razy droższą grupę wymienia się tak pi razy drzwi - 4 razy rzadziej. Przynajmniej jakis claris vs. 105.

za to na plus wychodzi przywracanie sprzętu do stanu używalności po szlifie jak sie kupuje tylną przerzutkę za 150zł zamiast za 700 ( ͡º ͜ʖ͡º)
@piteerowsky: porównuje przejechane przebiegi na dwóch kasetach u tego samego gościa. wiadomo, że to jest porównanie z dupy i uproszczenie ale przynajmniej ja zauważam tendecję, że taka 105-tka to złoty środek w kategorii przebieg/cena. Blaty sory czy clarisa są jak z plasteliny, z kolei kupując coś powyżej 105 nie ma aż takiego znacznego przyrostu wytrzymałości.

wiadomo, że to jest temat rzeka i są eksperci zajeżdżający durasia w tydzień i jeżdżący na
@blahaj i po dwóch kasetach wysnuwasz takie wnioski? Cały rowerowy światek chciałby znać takie proste przelicznik ;) A co z przerzutkami, manetkami, klockami? Jak policzyłeś ile dłużej pracuje przerzutka z Ultegry od Sory? Kaseta poza tym to kiepski przykład, bo 11s będzie się na ogół zużywać trochę wolniej niż 9s, bo poszczególne zębatki pracują przy tym przebiegu po prostu krócej.
@geuze: no fakt, w pierwszym moim komentarzu zabrakło odpowiedniej emotki żeby nie traktować 100% serio zdania które upraszcza tony dyskusji o wyższości jednej grupy nad drugą :D