Wpis z mikrobloga

Mirki mam dylemat. Ponad rok temu zacząłem się uczyć cinema4d głównie ze względu na jej większą przystępność dla nowicjuszy. W przyszłości jeśli starczy determinacji i czasu chciałbym związać z tym swoją pracę. I właśnie jeśli chodzi o rynek pracy cinema jest rzadko preferowana, głównie Maya i Max. Nie wiem czy przesiąść się na Maye by zwiększyć swoje szanse w przyszłości czy dalej ciągnąc cineme. Gdybym wiedział na 100%, że chce się skupić np. na mograph to bym został w c4d. Problem w tym, że nie wiem. Próbuje w cinemie wszystkiego po trochu ale albo nie mam niezbędnego pluginu np. x particles, turbulence (jeśli ktoś wie skąd sciągnąć i podpiąć do pirata byłbym wdzięczny) i nie mogę przetestować na własnej skórze i zobaczyć czy to by mnie cieszyło albo mnie sprzęt ogranicza. Co robić, wymasterować cineme i jeszcze jakiś substance painter licząc na farta na rynku pracy czy tracić ten rok i uczyć się od początku Mayi? Może jednak soft nie ma tak dużego znaczenia? Dzięki za odpowiedzi.
#grafika3d
  • 19
@Misjonarzz: W modelowaniu najważniejsze jest ogarnianie przestrzeni i topologii. 100% animacji robi się głównie w Mayce, jeśli to lubisz to możesz iść w tym kierunku. Aczkolwiek dobrze byłoby żebyś starał się nauczyć SBS Paintera. Designer to zupełnie inny poziom nauki i ciężko to ogarnąć na znośnym poziomie w miesiąc, dwa. Cinema to mniejsze lokalne studia. Maya, Max to soft podstawowy w większych firmach. Wybór jakiś masz ale zastanów się czy warto
@Misjonarzz:

Co robić, wymasterować cineme

Ludzie którzy masterują Cinemę mają się bardzo dobrze na rynku pracy, ale fakt, lepiej im idzie na zachodzie, ale w PL jest też co robić. Polecam też silnik Octane, świetne rezultaty, niska cena.

i jeszcze jakiś substance painter

Możesz dodać też Zbrush

licząc na farta na rynku pracy czy tracić ten rok i uczyć się od początku Mayi?

Pytanie co chcesz robić, jak chcesz jakieś motiony
@Misjonarzz: Dodam, że GameArt to głównie Maya/Max, czasem bywa Blender.

@Surgeon:

czy warto tracić czas na naukę jeśli chcesz na poważnie związać się z tą branżą. [...] Cinema to fajny tani soft np. do produkcji assetów na stocki.

Tak, dlatego takie lamusy jak Kuciara, Ash Thorp, Dylan Cole, Beeple czy Steven Messing mają problem ze znalezieniem pracy, bo korzystają z Cinemy 4D która nadaję się tylko do tworzenia assetów na
@loczyn: Chodziło mi o stosunek ceny softu do wykonywanej pracy. Można wykupić suba Maxa ale czy to ma sens w niewielkiej sprzedaży assetów? To był tylko przykład. Znów czegoś nie załapałeś.
Chodziło mi o stosunek ceny softu do wykonywanej pracy.

Cinema ma ten plus, że nie ma tych całych głupich subskrypcji, więc sofcik na lata.

Można wykupić suba Maxa ale czy to ma sens w niewielkiej sprzedaży assetów?

To był tylko przykład. Znów czegoś nie załapałeś.

Przecież jasno napisałeś, że nie wiadomo czy warto się poświęcać Cinemie czy Blenderowi jeśli się poważnie myśli o branży?

@Surgeon:
A w krakowie nie ma czego szukać?


@Misjonarzz: Najprędzej w GameDevie, ale co do reklam to dostałem raport za rok 2015 gdzie na 1600 zrealizowanych spotów w Polsce, 1300 było zrealizowanych w samej Warszawie.
To myślę dobrze z wizualizuje jaka jest różnica :)
Aż takiej różnicy się nie spodziewałem :)


@Misjonarzz: No w Wawce grafik który dobrze trzaska Cinemę i zna też trochę Aftera to z 8-10k netto może zarobić, gdzie przy Krk 5,5k bywa już dobrą stawką...
a różnice w kosztach życia są marginalne.
@loczyn: Można to porównać do pilotowania samolotu, zasady te same tylko przyciski i wajchy gdzie indziej :) A co do kolegi xypnise to dojść do takiego poziomu i pracować przy takich projektach to coś wspaniałego. Świetne portfolio.
A co do kolegi xypnise to dojść do takiego poziomu i pracować przy takich projektach to coś wspaniałego. Świetne portfolio.


@Misjonarzz: To zakasaj rękawy już już ;)

Jak byś miał pytania, potrzebował pomocy lub coś z Cinemą 4D to wal do mnie, sam na niej pracuję.
@loczyn: Tak w ogóle to rozpocząłem przygodę z 3d i od cinemy dzięki Twoim wpisom w vfxnews :) Wcześniej miesiąc podłubałem w blenderze i tyle. A co do pytań. Przymierzam się do kupna ligh kit pro od greyscalegorilla. To chyba niezbędny zakup? Chyba, że jest jakaś darmowa alternatywa?
@loczyn: Zakup Octane pewnie jeszcze trochę poczeka i będe lecieć na physical render jak na razie :) I właśnie o HDRI studio mi chodziło więc super, że jest pirat. Gościa też chętnie przejrzę. Dzięki! :)