Wpis z mikrobloga

@StachuChmura: a ile ty masz lat, 15? Z głową, czyli schodząc z 10W40 do 0W30 nie robisz tego od razu i nie stosujesz agresywnej płukanki, tylko przejściowo 5W30/40. Z mineralnego też nie przechodzisz bezpośrednio do oleju na bazie syntetycznej.

@pan-violaceus: wymieniaj śmiało i niczego się nie bój. W tym silniku w najgorszym wypadku pojawi się nieszczelność przy jednej z 3 śrub pokrywy zaworów lub zacznie ci się pocić w okolicach
  • Odpowiedz
@lansvans zwróć uwagę że to passat b5 który prawdopodobnie ma około 15 lat i nadrobione około 300k km. Przez to w silniku mogło nazbierać się trochę nieczystośći, a zmiana oleju może źle wpłynąć na gęstość oleju i na film oleju podczas pracy na zimnym oraz ciepłym silniku. Takie operacje moze by i się udały ale w młodszym silniku
  • Odpowiedz
@StachuChmura: AFN to solidna jednostka. W 300 tys km przebiegu nigdy nie uwierzę, bo aktualnie ciężko znaleźć B6 z takim przebiegiem. Nieczystości o których piszesz spokojnie zejdą po kilku wymianach oleju o ile nie będziesz stosować interwału 20-30 tys km. W tym silniku 10W40 jest tak samo fatalnym wyborem jak 15W40
  • Odpowiedz
@Quantuum: przeczytałeś dokładnie co napisałem na temat B6? Te samochody za granicą mają przejechane po 500-600 tys km. U nas w firmie większość samochodów robi 200 tys km w rok. A przebiegami samochodów w ASO bym się nie sugerował. Zarówno w zachodniej Europie jak i w Polsce popularny proceder to korekta przebiegu przed wizytą w ASO, a wszystko to ze względu na limity kilometrów objętych gwarancją. Gdyby większość ludzi widziała jak
  • Odpowiedz
  • 0
@StachuChmura kisiel to masz we łbie. W klasie lepkości SAE literka "w" oznacza zimę, czyli określa lepkość w ujemnych temperaturach. Czyli w zimowy poranek samochód łatwiej odpali ponieważ będzie łatwiej taki olej przepompować.
  • Odpowiedz