Wpis z mikrobloga

Krótka recenzja hulajnogi elektrycznej Xiaomi #andczejpoleca

Przyszła do mnie 17.07., oczywiście bez VAT, o czym wspomniałem tutaj LINK

Trzeba zacząć od tego, że daje niesamowitą frajdę z jazdy, jest stabilna, bardzo pewnie się ją prowadzi, dobrze tłumi nierówności, małe krawężniki nierówny chodnik i kostka to dla niej nie problem. Hulajnogą można także pojechać w teren, ponieważ dobrze radzi sobie na kamieniach i polnych drogach – oczywiście po takiej jeździe czujemy się wytrzepani i nogi mamy jak galareta ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Nie startuje ona sama, musimy się odepchnąć i dopiero wtedy możemy skorzystać z manetki umieszczonej pod prawym kciukiem, nie musimy jej trzymać cały czas, gdyż po 5 sekundach trzymania w danym położeniu hulajnoga sobie je zapamięta i będzie utrzymywać taką moc, coś jak tempomat w samochodach.
Hulajnoga dobrze radzi sobie z górkami, a przy zjeździe możemy korzystać z ładowania baterii przez odzyskiwanie energii (KERS), przyznam, że myślałem, że ten system będzie działał przeciętnie, jednak myliłem się i działa bardzo dobrze, nieraz spokojny zjazd z górki sprawia, że bateria naładuje się tyle, ile straciła na wyjazd pod nią.

Do wyboru mamy dwa tryby jazdy:
ECO – spokojny ‘start’ i wolne przyspieszenie, przydatny do spokojnej jazdy po mieście zwłaszcza, gdy zależy nam na baterii,
Normalny – szybki ‘start’ i szybkie przyspieszenie, przydatny zwłaszcza na podjazdach pod górki, jazda na tym trybie odbija się na baterii.
Na obu trybach prędkość hulajnogi dochodzi do około 25km/h.

Bateria ładuje się szybko około 5h, przy szybkiej jeździe wystarczy nam na około 10-12km, przy spokojnej jeździe ECO, gdy przy większych górkach wspomożemy hulajnogę, odpychając się to spokojnie osiągniemy 20km.


Myślę, że przy w miarę płaskim terenie, osoby ważące poniżej 70kg na ECO spokojnie zrobią 30km.
Koszt jazdy jest wręcz śmieszny, przy średnich cenach to 70gr za 100km.

Hulajnoga waży około 13kg, jest dość poręczna i wygodnie się ją przenosi po złożeniu. Ze względu na swoje rozmiary nie wygląda na dziecinną zabawkę, tylko na dość ciekawy sprzęt co widać po reakcjach ludzi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
No właśnie reakcje ludzi.... Oczywiście większość osób nie zwraca na to uwagi, ale jeśli dziennie robi się około 15 km to zawsze zauważymy kilka przypadków zachwytu u osób zarowno dorosłych jak i dzieci, częste jest także zaskoczenie u rowerzystów, gdy ich wyprzedzamy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Możemy się z nią połączyć przez dwie aplikacje - MiHome i Ninebot, obie aplikacje pozwolą nam na sprawdzenie poziomu baterii, prędkości, prognozowanego zasięgu, ustawienia systemu KERS (lekki, średni, mocny) i tempomatu.
Poziom baterii wyświetla się także na kierownicy w postaci kropek – system znany z powerbanków Xiaomi.
Hulajnoga ma swoje wady:
- oświetlenie, w standardzie mamy jedno światło pozycyjne z tyłu, które działa także jako światło hamowania oraz jedno światło z przodu, niestety te światła nie dają wiele i dobry pomysłem jest zakup dodatkowych lampeczek LINK
- trzeszczenie kierownicy, u jednych nie występuje, u innych delikatnie u innych mocno, lekarstwem najczęściej jest rozebranie kierownicy i nasmarowanie jej, całość zajmie nam 15 minut,
u mnie kierownica trzeszczy bardzo lekko, olałem temat, bo szkoda czasu,
- bardzo się brudzi, jej kolor sprawia, że każdy pyłek, kurz czy piasek jest na niej bardzo widoczny, dlatego często trzeba poświęcić parę minut i przelecieć ją zwilżoną szmatą,
- dętki i opony, potrafią pękać po 50km, ale zrobienie na nich 200-300km także jest możliwe, wszystko zależy od naszej jazdy, do wyboru mamy kilka możliwości:
1. Wymiana dętki na taką samą/podobną z Chin LINK
2. Wymiana dętki ze sklepów polskich, konieczne może być przycięcie wentyla
3. Wymiana opony na taką samą/podobną z Chin LINK
4. Wymiana na oponę bezdętkową z Chin LINK
5. Wymiana na oponę bezdętkową z Polski

Przydatna rzecz do wymiany LINK

Mnie pękła przednia dętka po około 85km, przyznam że może być to moja wina, gdyż jechałem około 21:30 i nie zauważyłem wystającej płyty chodnika.
Wymieniając oponę lub dętkę, zalecam poświęcić 20 minut na filmiki na YT, aby zapoznać się z budową i sposobami, samo rozebranie koła to parę minut, przy ściąganiu opony można się trochę namęczyć, najgorsze jest zakładanie koła, przy tym potrzebne mogą być dwie osoby, całość zajmie nam około godziny.
Zdecydowałem się na opcję numer 4, czyli oponę bezdętkową lub bardziej pełne koło. Zdecydowałem się na to, ponieważ powinienem zrobić na niej więcej kilometrów niż na dętce. Na wielu forach znajdziemy bardzo podzielone opinie - jedni twierdzą, że na tym się nie da jeździć, a inni, że praktycznie nie ma różnicy. Ja podtrzymuje zdanie tych drugich, praktycznie nie czuję różnicy, a pokonywanie małych krawężników jest dla mnie przyjemniejsze.
Opony zamówiłem z Banggood – 3szt z wysyłką DHL i ubezpieczeniem od VAT (przy 3 sztukach jest taniej, dodatkowo cena wysyłki kurierskiej spada z ~9$ na ~2$, praktycznie daje nam to trzecią oponę za półdarmo) całość wyniosła mnie ~48$, na przesyłkę czekałem łącznie tydzień.

Zdjęcia LINK

Hulajnoga w sklepie GEARBEST – 379,99$ z kuponem PREDICSCOOTER - dłuższa wysyłka Priorityline, informacje tutaj LINK
Hulajnoga w sklepie GEARBEST – 399,99$ z szybką wysyłką
Hulajnoga w sklepie TOMTOP – 399,99$ z kuponem HXFXMS140
Sklep TomTop podobnie jak Gearbest z wysyłką Priorityline, chce nam pomóc ominąć VAT, aby skorzystać z takiej opcji należy:
- hulajnogę dodać do koszyka + kupon
- proceed for checkout
- w miejscu „LEAVE A MESSAGE” wpisać „please help me choose a tax-free shipping method”


---- > Reszta w arkuszu porównań cenowych z #gearbest #banggood #ibuygou, zapraszam! LINK < -----

BEZREF: Światełka, Dętka z Chin, Opona z Chin, Opona bezdętka, GB1, GB 2, Tomtop.
#promocje #xiaomi #gearbest #banggood #tomtop #chinskiecuda #zakupyzchin #promocje #kupony #itemyzchin #recenzja #hulajnoga
Dla zainteresowanych mój własny tag #andczejpoleca zapraszam do obserwowania lub czarnolistowania ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Andczej - Krótka recenzja hulajnogi elektrycznej Xiaomi #andczejpoleca


Przyszła ...

źródło: comment_UnNp4JP1KI834ZBKuCZSsNmVRso78FbA.jpg

Pobierz
  • 200
  • Odpowiedz
mówisz że koszt przejechania 100km to 70gr


@Skorupczak: Tak jak napisałem wyżej, zauważ że pisałem to przy baterii i wiadomo, że chodziło o koszt ładowania baterii, nie całości.

cztery opony + cztery
  • Odpowiedz
@Skorupczak: przecież gdybym miał co 100km wymieniać dętki i opony to bym zwariował i to nie miałoby sensu, a zestaw naprawczy i opony/dętki musiałbym mieć zawsze przy sobie
  • Odpowiedz
75kg, jeżdże głównie po drogach i ścieżkach rowerowych, to że dętki padają to wina oplotu opon który przy mocniejszym nacisku wbija się w nie - krawężniki, dołki etc. Przy wymianie zrobiłem patent, że wyłożyłem od środka oponę starą dętką, mam nadzieję na 1 tys. km bez awarii. BTW, jak ktoś chce zobaczyć w realu w warszawie, zapraszam pod Spire codziennie. Screen za chwile.
  • Odpowiedz
@Andczej: to wygląda w miarę normalnie, gdyby dętki tak samoczynnie bez powodu pękały co 200 km jak to sugerujesz to byłoby to przecież strasznie dziwne :> na upartego przecież można i 100 km dziennie przejechać. Ja na swojej rowerowej dętce potrafię i 20 000 km zrobić zanim wymaga wymiany.... a gdy się tak dzieje to też z konkretnego powodu jak np gwóźdź.
  • Odpowiedz
gdyby dętki tak samoczynnie bez powodu pękały co 200 km jak to sugerujesz to byłoby to przecież strasznie dziwne

a gdy się tak dzieje to też z konkretnego powodu jak np gwóźdź.


@support: nie no, w moim przypadku konkretnym powodem był rozwalony chodnik, ale na forach ludzie skarżą się że dętka im strzela z niczego, nie chce oceniać czy to prawda czy nie

135km zrobione, a tył jest cały
  • Odpowiedz
@HetmanPolnyKoronny: swoją wiedzę opieram na forach i tym co sam widzę, mam zrobione ponad 30km na pełnej i nic, na forach czytam że ludzie robią setki i też nic, podejrzewam że jeśli nic się nie stanie to na pełnej można jeździć aż do 'wypadku'
  • Odpowiedz
Nie zauważyłem spadku, działa tak samo jak na początku, 56 ładowań. Robie 18km po mieście na pełnym gazie, zostaje z 10-15%. Na dojazd do pracy potrzebuje około 30% - 6km.
  • Odpowiedz