Wpis z mikrobloga

Miretchki, chce w ramach nauki napisać sobie gierke (kółko i krzyżyk) z wykorzystaniem node.js (express), vue.js. Ogólnie giereczka będzie gracz vs gracz więc dodatkowo wjedzie socket.io. Jeśli chodzi o autentykacje i autoryzacje to poczytałem o jwt. Teraz pytanie, routing pisać w vue czy może express (razem z ssr)?

#webdev #vuejs #nodejs
  • 5
@Krucyfiks: Hmm nie wiem kolego czy dobrze Cię rozumiem, piszesz kółko i krzyżyk w formie multiplayer używając socket.io.

W takim przypadku ja bym proponował wykorzystać vue-router i stworzyć aplikacje SPA a autoryzacje/tworzenie/dołączanie do gry rozwiązał za pomocą REST API a samą rozgrywkę o socket.io.
@larvaexotech: No tak to chyba ma działać, ja logując się wysyłam dane (login, haslo) do api i zwraca mi jwt który zapisuje w local storage jeśli wszystko jest ok. No tylko później, sprawdzać za każdym przejściem na inną stronę czy ten klucz jest prawidłowy czy tylko przy np. dołączaniu do gry/pisania na czacie itp.?
@Krucyfiks użyj przy okazji vuex, będzie ci trzymało te dane które chcesz (token) globalnie. W momencie logoutu niszczysz cookie/storage i ustawiasz w vuex (czyli twoim tzw. store) wartość loggedIn na false. I możesz mieć tam (w swoim store) też metodę pomocniczą za pomocą której będziesz sprawdzał czy ktoś jest zalogowany czy nie, jeśli wolisz taki dostęp od tego bezpośredniego po zmiennej