Aktywne Wpisy
PodniebnyMurzyn +119
Jestem tak stary, że pamiętam, że kiedyś nie było kart w przeglądarce i każda nowa strona otwierała się w osobnym oknie
mam_spanko +219
Przecież na to każde tematyczne zero przypada na polskim YT parę kanałów, które biją na głowę to co teraz oglądamy XD
Stanowski myśli że wrzuci na swój kanał jakaś zbieraninę, każdy od swojego tematu i to nagle ma być monopol i jedyne słuszne medium XD
Każdy może mieć swoje zera wystarczy mieć dobrą zakładkę z subskrybcjami xD
Jak coś jest do wszystkiego to wiadomo do czego jest.
Albo zaczną wykorzysywać swój kapitał
Stanowski myśli że wrzuci na swój kanał jakaś zbieraninę, każdy od swojego tematu i to nagle ma być monopol i jedyne słuszne medium XD
Każdy może mieć swoje zera wystarczy mieć dobrą zakładkę z subskrybcjami xD
Jak coś jest do wszystkiego to wiadomo do czego jest.
Albo zaczną wykorzysywać swój kapitał
Ulepszenia są zarówno po stronie sprzętowej jak i programowej.
Strona sprzętowa dotyczy głównie napędu tylnej osi. Z wcześniejszych doniesień wynikałoby, że do produkcji weszły nowe modele falowników, które mają o 25% mniej elementów, przez co są mniejsze i tańsze w produkcji. To zasługa zaprojektowania całości zupełnie od nowa.
Wiadomo było, że trwają też prace nad nowymi silnikami do Modelu 3, możliwe że część doświadczeń z tych prac przeszła na usprawnienia do napędów w Modelach S i X, o których tutaj mowa.
Co ciekawe w napędach elektrycznych elementami ulegającymi zużyciu z czasem są:
- łożyska
- izolacja żłobkowa
i to by było na tyle. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Możliwe, że przy okazji te elementy uległy ulepszeniu.
Jeśli postarali się przy projektowaniu płytek drukowanych to powinny działać przez długie dekady bez problemów.
O stronie programowej ciężko mówić. Jedyne co jest zauważalne, to kolejne zmniejszenie czasów rozpędzania samochodów do 100 km/h, ale w bardzo niewielkim stopniu.
Sama firma jednak nie ujawnia na czym konkretnie miały polegać usprawnienia od strony technicznej.
Źródła:
https://electrek.co/2017/07/04/tesla-electric-motor-update/
https://electrek.co/2016/06/29/tesla-model-3-exclusive-leak-specs-300kw-inverter-architecture-power-capacity-model-s/
#tesla #elektrotechnika #maszynyelektryczne #elektronika
@hu-nows: automotive jest zwolnione z RoHS z tego co wiem
Może teraz napędy przeżyją resztę samochodu :)
Obrazek z tego jak wygląda takie poharatane "piorunami" łożysko.
http://www.est-aegis.com/data1/images/webslide_1.jpg
http://www.est-aegis.com/bearing-protection-bearing-currents.php
Nie ma to jak nie zrozumieć nic.
@hu-nows: @anon-anon: @RicoElectrico: Jako, że siłka wzywała to zatostuję teraz foty ich falownika.
Do W123 jeszcze im trochę brakuje ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@RicoElectrico: a słyszałeś o Lagunie II generacji? xD
Z resztą w tym układzie nie może to być zwykły boost w topologii interleaved, bo masz dwukierunkowy przepływ energii (zwrot do aku przy hamowaniu).
Po pierwsze primo - miło wiedzieć, że siedzą tu tacy obeznani. Miło się czyta. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Po drugie primo - jest bez boosta, mają 400V z pakietu akumulatorów i ciągną bezpośrednio. Te tranzystory w modułach to IGBT i tu raczej będzie bez zmian w nowszych urządzeniach.
Po drugie. Dziękuję ojcze, ćwiczę kiedy tylko mogę #pdk