Wpis z mikrobloga

Załączam jedną z lepszych ścieżek dźwiękowych do jednej z najlepszych gier ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Cała gra Goldeneye na N64 mieściła się na kartridżu o pojemności 16MB, zripowany ROM z grą waży jedynie ~12MB. Aby w tak małej pojemności zmieścić całą ścieżkę dźwiękową złożoną z 28 utworów, muzyka musiała zostać w jakiś sposób skompresowana.

Kirkhope, autor muzyki, gdy pracował nad nią, nie miał dostępu do sprzętu deweloperskiego dla Nintendo 64, więc na początku nagrywał wszystko ze swojego mixera. Dopiero później miał dostęp do takiego sprzętu. Kilka z piosenek do Goldeneye ostały mu się w wersji 'nieskompresowanej'. Dostępne były na jego stronie przez parę lat, ale dopiero niedawno (w 2015 roku) ktoś je 'znalazł'.

W linku załączam właśnie utwory w tej wersji ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#gryzcolkiem #ciekawostki #muzyka #muzykazgier
  • 4