Wpis z mikrobloga

Chcę się powoli zaczynać rozeznawać w temacie prowadzenia własnej firmy/działalności gospodarczej. Powiedziałem sobie, że do końca wakacji chcę się zwolnić z mojej fabryki i zająć się tym co potrafię i przede wszystkim lubię. Bardzo wiele lat już zmarnowałem na bezsensownej pracy, z której miałem zero satysfakcji i niewiele więcej pieniędzy.
Mam do Was kilka pytań. Mile widziane są nie tylko rozbudowane wypowiedzi, ale nawet odpowiednie linki. Jeśli znacie dobre strony/poradniki z odpowiedziami na pytania, które zadaję poniżej - poproszę bardzo. Obiecuję dobre piwo. :)

Działalność w Anglii vs. działalność w Polsce + leasing pojazdu, dotacje i zwroty podatków:
Moja sytuacja wygląda następująco - od ponad trzech lat pracuję, a od roku studiuję w Anglii. Językiem angielskim w miarę dobrze już operuję. Studiuję grafikę komputerową i animację, z tym też chcę związać przyszłość i założyć moją działalność w tym właśnie zawodzie. Studia polegają głównie na wykonywaniu projektów więc mógłbym połączyć je z pracą. I tutaj też się zastanawiam nad wyborem kraju, w którym miałbym firmę zarejestrować.

Biurokracja w Anglii jest bardzo prosta w porównaniu z tą w Polsce. Po studiach jednak planuję powrót do Polski więc zależy mi na prowadzeniu firmy w obu miejscach na raz. Macie jakiś pomysł jak to rozwiązać i jak to będzie wyglądało w praktyce? Z lotami do klientów w Polsce problemów bym nie miał, mieszkam niedaleko kilku lotnisk, a zawsze w tym zawodzie można oczywiście finalizować wszystko zdalnie.

Jakie dotacje, o które warto się aktualnie starać są w zasięgu dla właścicieli firm w Anglii, a jakie dla tych prowadzących działalności w Polsce? Poniżej więcej o tym czym dokładnie chcę się zajmować.

Czy od leasingowanych samochodów mogę odliczać podatek VAT? Czy ogólnie robiąc większe zakupy mogę brać wszystko na firmę i to odliczać?

Czym zajmie się moja firma? Skąd pozyskam klientów?