Wpis z mikrobloga

SPACE STATION 13 czyli 2D spessman simulator.

Pora na rozszerzenie fluffu. Jak wspomniałem, w zależności od base, mechanizmy działania, mapy, przedmioty, nazwy etc. mogą się różnić. Inaczej też serwery zapatrują się na kwestie frakcji. Nie inaczej jest w wyborze grywalnych ras.

Frakcje

W zależności od serwera, przy opcji tworzenia postaci możemy wybrać citizenship (jakby cokolwiek to #!$%@? dawało..). Wśród opcji jest SolSystem, Tau Ceti (nota bene system, w którym toczy się akcja SS13). Istnieją również planety i kolonie. Bazując na linku jest, planet oraz kolonie należą do wielu frakcji.
Najważniejszą, która posiada największe wpływy i łączy pomiędzy podziałami jest Nanotrasen (NT). Według baystation, korporacji jest bardzo wiele i można je dzielić na gigantów, spółki-córki, pomniejsze korporacje. Tg station upraszcza to w sposób rzeczowy. Obok NT, istnieje Space Wizard Federation - przyczyna wielu zgonów, zniszczenia stacji i komicznych sytuacji, gdy kosmiczny czarodziej, uzbrojony w magiczne ciuszki i arsenał czarów,wpada na stacje. Space Wizards Fed ma niejasne cele, zazwyczaj jest nim jakaś osoba, bądź przedmiot.
The Syndicate - udziałowcy największego procenta eventów podczas rund. Syndykat to konglomerat wielu pomniejszych grup przestępczych. Zazwyczaj wysyłają na stacje swoich agentów, którzy pod przykrywką pracowników, mając do dyspozycji specjalne kody do zasobnika Syndykatu. Multum broni, urządzeń, czego dusza zapragnie. The Syndicate ma również w arsenale tzw. Nuke Ops czyt. Nuclear Operative, jednak bardziej to rodzaj rundy, niż frakcja.
Nar-Sie Cult - tajemniczy kult, którego celem jest przyzwanie demona Nar-Sie oraz szerzenie zniszczenia.
NT - moloch, megakorporacja, główny pracodawca.

W prostej drodze, frakcje generujągame modes , których jest od cholery, licząc jeszczerandom events działające autonomicznie od game adminów. O nich jednak później.

Rasy

Poprzedni wpis traktował o historii ludzi, o rozpadzie United Earth, powstaniu NT oraz odkryciu innych ras. Zarówno baystation oraz tg station oferują zestaw podstawowych ras, jak również i własne, autorskie rozwiązania. Od ludzi różnych ras, poprzez jaszczuroludzi, kończąc na kotołakach, których pełno wśród #!$%@? degeneratów spod znaku chińskich bajek i furry.

Rasy grywalne według tg station
Rasy grywalne według baystation

Najliczniejsi są ludzie, co jest oczywiste. Mało tego, ludzie dzielą się na mutantów: Podpeople, wyhodowani w laboratoriach botaniczny, ludzie-rośliny; slimepeople - szalone eksperymenty w laboratorium xenobiologii; adamantytowe golemy - również sprawka xenobiologów.
Oprócz tego tg oferuje granieskeletons - efekt przedawkowania memów o spooky skeletons.
Do zestawu dołączyć można mothpeople - szalnie memiczna rasa kosmicznych ciem.
Wspomniani wyżej lizardpeople, nazywani również liggers (parafraza niggers) - rasa jaszczuroludzi, naukowo nazwana Unathi z planety Moghes. Specyficzna rasa, również ciekawa do odgrywania, z powodu ich opieszałości, kombinatorstwa, czasami złodziejstwa, z lizards uknuto przezwisko liggers jako parafrazę niggers. Podobno jednych jak i drugi łączy wiele cech.. kto wie!
Cats, catbeasts czyli Tajara z planety Adhomai - rasa kotołaków. Serwery heavy rp, które okupują wszelkiej maści neckbeardy, stuleje z reddita i inni #!$%@? degeneraci oraz amatorzy chińskich bajek idą o krok dalej, dodając możliwość modyfikacji pochodnej rasy zwierzęcej. Tak więc na takich serwerach, idąc korytarzem, możesz spotykać dwóch degeneratów. Jeden odgrywa właśnie Tajarana, drugi jego odmianę przypominając np. wilka. Pełna powaga, wczuwanie się jak na tych konwentach, czasami dochodzi do ERP czyt. Erotic Role Play. Dokładnie tak, banda degeneratów odgrywająca furries może uprawiać wirtualny seks. Rzecz jasna, nie wszystkie serwery pozwalają na ERP... Są takie, które premiują, a wręcz dają nakaz ścigania oraz zabijania catbeasts. Taka osoba nie ma prawa się bronić, może tylko uciekać. Ciekawą formą jest catban, gdzie admin banuje gracza, zmieniając go w kota na 24h. Jak wynika z powyższego, taka osoba może tylko uciekać, skazana na radosny pościg połowy stacji i rytualny mord.

Ras jest więcej, wszystko zależy od koderów oraz tworzących serwer.

Chcecie więcej kontentu? Następny razem o game modes, random events oraz trochę o strukturze stacji.
#spacestation13 #2dspessmen #gry #rpg #grypc #indiegames #retrogaming #symulator #scifi
  • Odpowiedz