Wpis z mikrobloga

@taki-o-kamil: Murki, doradźcie mi nieco w wyborze auta. Mam aktualnie Corsę 1.0 z 2004 roku, 58 koni :P Jest to mój pierwszy samochód, a zatem nie mam żadnego doświadczenia z autami z napędem na tył, na 4 koła oraz automatyczną skrzynią biegów, a chciałbym samochód z taką właśnie skrzynią, bo wielu zachwala. Jeżdżę głównie do pracy, nie robiłem do tej pory dużych przebiegów: w tą i nazad do pracy to 5km. Rocznie robię ok. 10 tys. kilometrów, ale to się zmieni, bo się przeprowadzam i trasa do pracy i z powrotem to będzie ok 30 km. Do tego dochodzą trasy >100km autostradą/ekspresówką kilka razy w miesiącu.

1. Czyli jak rozumiem, skoro większość to cykl miejski, to lepiej benzynę niż diesla?
2. Automat- jaki rodzaj?
3. Budżet 80-90 tys.
4. Lepiej z salonu coś bez szału doposażyć czy kupić kilkulatka? Bardzo podoba mi się audi A5 to po liftingu, tylko czy znajdę dobre w takim budżecie? Ogólnie Audi podobają mi się, podobnie jak BMW i Mercedesy, ale kulkuletniego merca raczej nie znajdę, a i serwis i koszt części by mnie zarżnął finansowo.
5. Nadwozia typu hatchback raczej mnie nie interesują. Coupe>suv>liftback>sedan>hatchback
6. Moc? Tak żebym czuł przyspieszenie, a nie pełzł jak do tej pory. Nie wiem, ze 160KM chyba wystarczy? Nie zamierzam urządzać wyścigów i nie jeżdżę niebezpiecznie.
7. Sam auta nie wybiorę, bo by mnie zrobili w ciula dowolnym szrotem- nie mam żadnego doświadczenia, więc pewnie komuś zapłacę za sprawdzenie na miejscu, jak już się będę decydował.
#motoryzacja #samochody #cokupic
  • 7
@taki-o-kamil:

Moje propozycje

1. Kia Optima - Klienci bardzo chwalą jeżdząca kanapa na kółkach wygodna bardzo https://www.otomoto.pl/oferta/kia-optima-2-0-165ps-maksymalne-wyposazenie-pierwszy-wlasciciel-serwisowany-ID6yRKNX.html#069ea833c7