Wpis z mikrobloga

#mecz @Minieri Mam parę pytań w sprawie San Siro
1.Dlaczego raz się mówi San Siro, a raz Giussepe Merazaa?
2.Stadion wybudowany był dla Interu?
3.San Siro należy do Interu czy do miasta?
4.Inter dostaje jakieś pieniądze za grę AC Milanu na ich stadionie?
5.W meczu Inter-Milan kibice Milanu (Lub Interu w przypadku Milan-Inter) idą na trybunę gości czy jest to podzielone?
San Siro

@wykop-wykopek: Stadion Giuseppe Meazza "San Siro" – stadion piłkarski w Mediolanie. Jest on jednym z największych stadionów na świecie i może pomieścić ok. 85 tysięcy kibiców. Tradycyjny sektor kibiców Milanu to Curva Sud (Zakole Południowe), a kibiców Interu – Curva Nord (Zakole Północne).

Stadion nosi imię słynnego gracza Interu (w późniejszych latach także Milanu) Giuseppe Meazzy, mistrza świata z 1934 i 1938 roku, lecz najczęściej używana jest jego stara
@wykop-wykopek: In 1899, AC MILAN was founded as Milan Cricket and Football Club by a group of English expatriates in Lombardy led by Alfred Edwards.The club won its first championship in only its second year since formation.The club played at a number of stadiums during its early years.
In 1908,due to a row over signing of international players, the club split in two,leading to formation of another club named FC Internazionale
@wykop-wykopek: Initially,the stadium was a horse racing track which belonged to Piero Pirelli,the erstwhile president of AC Milan.in the inaugration match Inter Milan defeated AC Milan 6–3 in 1926.Originally, the ground was home and property of AC Milan. Finally, in 1947, Inter, who used to play in the classy Arena Civica downtown became tenants and the two have shared the ground ever since.
@wykop-wykopek: Nie wiem czemu mnie pytasz, ale ok :)
1. San Siro to nazwa dzielnicy w której znajduje się stadion. stadion jest imienia Giuseppe Meazzy
2. Nie wiem
3. Do miasta
4. Oba kluby płacą miastu za użytkowanie
5. Oba kluby mają swoje sektory - "Curva Sud" Milanu i "Curva Nord" Interu