Wpis z mikrobloga

Mireczki potrzebna pomoc, bo utknąłem. Ogólnie co się działo wcześniej to tutaj opisywałem http://www.wykop.pl/wpis/23403861/mirki-pacjent-stilo-1-4-z-2005-z-lpg-tutaj-dokladn/

Jak to złożyłem to się okazuje, że rozrusznik nie chce zakręcić silnikiem. Jak kręce kołem pasowym to w prawo w ogóle nie idzie zakręcić, a w lewo z dużym oporem (świece wykręcone). No i postanowiłem zdjąć pokrywę zaworów żeby sprawdzić czy rozrząd nie przestawiony i mam problem, bo pokrywa idzie razem z tym kołem od wałka rozrządu. Jak to zrobić żeby to koło z wałkiem zostało w głowicy?

#mechanikasamochodowa #mechanika #motoryzacja #samochody
J.....h - Mireczki potrzebna pomoc, bo utknąłem. Ogólnie co się działo wcześniej to t...

źródło: comment_CtPZEDD6pzanmYAgWLxHYmeao8OFlUtF.jpg

Pobierz
  • 10
@Eternit_z_azbestu: Nawet jakbym znalazł te znaki to i tak nie idzie kołem pasowym zakręcić, dlatego chciałem to rozkręcić żeby popatrzeć co tam się w środku dzieje. Poza tym skoro da się ustawić na znaki bez zdejmowania pokrywy to po co mechanik malował swoje znaki?

Powoli brakuje mi cierpliwości do tego silnika. W każdym razie dzięki za pomoc.
@James_Earl_Cash: Musiałbyś ściągnąć ten dekiel z wałkiem, wtedy schowają się wszystkie zawory w głowicy i powinno dać się przekręcić wałem. Ustawić wtedy wał na znaku, wałek rozrządu też, przykręcić go spowrotem i wtedy będzie ustawione. Jak dalej nie będzie szło zakręcić to coś jest #!$%@? ostro w silniku i trzeba go całego rozbierać.
@James_Earl_Cash: Z pokrywy wykręca się korki na imbusa 8 i na kole pasowym na wale jest punkt. Punkt ustawiasz naprzeciw czujnika położenia wału i wtedy w dziurze po korku powinno pojawić się wycięcie w wałku rozrządu.
@anoon13: Dzięki wielkie, z nieba mi spadłeś, bo nigdzie nie mogłem znaleźć informacji gdzie są znaki w tym silniku.

Jeszcze tylko jakby ci się chciało to mam jedno pytanko. Jak zdejmowałem tę pokrywę to ze cztery popychacze mi wyleciały i już widzę, że będzie problem to z powrotem założyć, bo będą wypadać. Jaki jest patent na to? Popychacze najpierw na te sprężyny i dopiero pokrywa czy jakieś inne metody?

A i
@James_Earl_Cash: Popychacze przesmaruj towotem i włóż w gniazda w pokrywie. Powierzchnie pod uszczelkę możesz delikatnie posmarować uszczelniaczem, ale nie żadnym gównianym "czerwonym silikonem", tylko coś ludzkiego - Reinzosil, Dirko...
@anoon13: Jeszcze raz wielkie dzięki, przywróciłeś mi nadzieję, że ten silnik jeszcze będzie chodził.

A tak z ciekawości a propos czerwonego silikonu, to ta uszczelka to na co ci wygląda, to jest fabryka czy mechanik?

W każdym razie Reinzosil zamówiony, do tego też zamówiłem miernik ciśnienia kompresji co by być pewnym czy jest ok i jedziemy z koksem.