Wpis z mikrobloga

@BiletNaKrucjate: Pisząc "hydrozawory" masz na myśli popychacze hydrauliczne? Jeśli tak, to niestety jak przez nie silnik "klepie" zaworami to w grę wchodzi wymiana. Można jeszcze przyjanuszować i zalać bardziej lepki olej, ale to tylko tymczasowe rozwiązanie
  • Odpowiedz
Jak klepie tylko na zimnym, i kupujesz go za ~1700 to się nie przejmuj zupełnie. Zalej mu inny olej i śmigaj dalej, szkoda pieniędzy pakować. Może wyjdę na Janusza, ale to najbardziej zdroworozsądkowe podejście
  • Odpowiedz
To jak np. śmiga na oleju 5w30 lub 5w40 to mu zalej 10w40. Jeśli jeździ na 10w40 to wlej mu nawet te 15w40, stara konstrukcja to nic mu nie będzie. Od razu zaznaczam, że polecam to tylko ze względu na kwotę za jaką kupujesz ten samochód
  • Odpowiedz
@BiletNaKrucjate: ten sam silnik w Nexii dawało, nie? Mialem kiedyś taka ( ͡° ͜ʖ ͡°) sprawdź poziom oleju, jak za mało jest to klepią. Zawory nie są regulowane przez komputer tylko ciśnienie oleju w układzie i zawór kulowy.
  • Odpowiedz
Na rozgrzanym klepie podobno duzo slabiej.


@BiletNaKrucjate: to teraz sprawdź, czy to zawory, czy nie przypadkiem panewki... Siedzę na forum Daewoo, bo sam mam Leganzę. Druga kwestia, to taka, że silniki 16V w Lanosie lubią olej, i to bardzo.. Co do 8v, to tam również były hydrauliczne popychacze. Odpuść i szukaj 1.5 8v 86KM + LPG. Silniki 1.6 są świetne i na te masę auta idą super, ale znaleźć zadbany silnik
  • Odpowiedz
  • 0
@Zielony34 Mialem kiedys problem z zaworami w moim 1.6 8V i byl to cykliczny dzwiek kilku elementow, natomiast poogloadalem troche na YT i stukajacs panewka to byl gluchy bardzo wyrazny dzwiek jesnego elementu.Szczerze to podjechalbym do mechanika z tym autkiem zeby mi powiedzial czy zawory czy panewka ale tez nie chce cudaczyc bo go kupuje za 1700 PLN
  • Odpowiedz
nie chce cudaczyc bo go kupuje za 1700 PLN


@BiletNaKrucjate: to zalezy, czy stać Cie wywalić 1700 w błoto, bo jak panewki padną, albo zawory do wymiany, to koszta, plus robocizna wyjdą takie, jak kwota, którą chcesz przeznaczyć.

Panewki stukają mocniej, głucho, metaliczny dźwięk przy wysokich obrotach i nie milkną po rozgrzaniu.
  • Odpowiedz
  • 0
@Zielony34 gadalem przed sekunda z ziomkiem i powiedzial, ze to zawory, zadne panewki i jest troszke je slychac na cieplym, duzo wyrazniej na zimnym.
Widzialem zawory po 16 sztuka, do tego jeszcze robocizna to moze bym sie wyrobil majac 500 zl.Albo przyjanuszyc i zalac 15w40
  • Odpowiedz
@BiletNaKrucjate: zależy, jak długo chcesz tym jeździć i w jakim stanie blacha. Jeśli progi gniją, to szkoda dokładać.

Zawory, od razu wymiana oleju z filtrem, uszczelniaczy zaworów, i jak już jesteśmy przy tym, to szkoda byłoby nie zmienić od razu szklanek.
  • Odpowiedz