Wpis z mikrobloga

Pacjent e46 sedan polift. Głośne pukanie/stukanie/huk dobiegające z tyłu auta podczas wrzucania biegów, wciskania sprzęgła, ogólnie gdy powstają jakieś naprężenia na wale. Mój mechanik sprawdzał już jakiś czas temu głównego podejrzanego (a właściwie podejrzanych), czyli tuleje dyfra jak i wszystkie łączniki. Okazało się, że są w idealnym stanie. Podmieniliśmy półośki, także nic to nie dało. Teraz podejrzenie pada na dyfer. Czy może on powodować takie coś? To nie jest jakiś potwór 3 litrowy, tylko poczciwe N42B20. Nie widzi mi się wydać kilku stówek na nowy dyfer, nie naprawiając przy tym usterki...

#e46 #bmw #mechanikasamochodowa
  • 25
@KimmyJimmel
@loginek0
@Smule

Pierwszy podejrzany to przegub elastyczny wału. Potem przegub wału przy dyfrze. Krzyżak wału i podpora wału. Warto też odkręcić śrubę na krzyżaku, tam jest wieloklin, nasmarować i skręcić. Dopiero na koniec sam dyfer.

Rozumiem że mocowanie tylnego wózka sprawdzone?
@jamtojest: Ja nie zerkałem, to je polift, właściwie końcówka produkcji a mocowanie wózka pękało w przedlifcie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ja mam to samo, na jedynce i dwojce po wcisnieciu sprzegla, podczas zmiany biegu czy coś stuka z tylu, cicho, ale słychać :D Jedynie jak zmieniam z 1 na 2 i z 2 na 3, potem jest cisza.
@Smule: To ja obstawiam przegub wału przy skrzyni.

A tylny wózek nie pamiętam dokładnie jak jest w E46, ale chyba na tulejach mocowany? To trzeba sprawdzić. Chociaż one częściej są problemem w touringu.
@jamtojest: Spoko dzięki autko niedawno przyjechało z Niemiec i się niedługo biorę za ogarnianie :)

A na ukladzie chlodniczym się znasz? :D Sprawdziłem auto w Niemczech, trochę wody było. Po powrocie na kołach też. Auto stoi od tygodnia... ostatnio odpalam i kontrolka wody. Musiałem chyba z litr dolać.
To na pewno nie jest uszczelka pod głowicą, nic nie kopci, a przy takim ubytku miałbym parowóz, korek czysty, bąbelków nie mam, bagnet
@Smule: Zobacz czy po zbiorniku wyrównawczym nie leci.
Pęka ze starości... co ciekawe nawet nie musi być stary ;)
Będzie płyn pod nim na osłonie - widać od góry.
Co do pukania to trzeba po prostu wleźć na kanał i to sprawdzić ;)
@Smule: ej gosciu, mamy te same auta? XD

U mnie tez, coprawda bardzo rzadko, ale przy wbijaniu tylko 1 sluchac dziwny stuk, taki stlumiony z tylu. A co do ukladu chlodzenia to co jeden miesiac musze dolac litr plynu bo tez gdzies ucieka, ale baardzo powoli ;p

Co do chlodzenia to podobno zbiorniczek wyrownawczy albo pompa wody. Jak sie uporasz ze swoimi to tez daj znac
@ETplayer: to u mnie w sumie standard, po wcisnieciu sprzegla jest lekkie pukniecie, a jak zmienie bieg to jak pisales dziwny stuk stlumiony z tylu :) najwyrazniej u ciebie ten szajs sie dopiero zaczyna xD a poza tym to jak na pałę wcisnę sprzęgło i zmienie bieg bez poprawiania gazem, to lubi szarpnąć.

to beta, uklad chlodzenia to gowno. Te wszystkie węże, pompy wody zbiorniki wyrownawcze chlodnice po wiekszym przebiegu są