Wpis z mikrobloga

Pacjent e46 sedan polift. Głośne pukanie/stukanie/huk dobiegające z tyłu auta podczas wrzucania biegów, wciskania sprzęgła, ogólnie gdy powstają jakieś naprężenia na wale. Mój mechanik sprawdzał już jakiś czas temu głównego podejrzanego (a właściwie podejrzanych), czyli tuleje dyfra jak i wszystkie łączniki. Okazało się, że są w idealnym stanie. Podmieniliśmy półośki, także nic to nie dało. Teraz podejrzenie pada na dyfer. Czy może on powodować takie coś? To nie jest jakiś potwór 3 litrowy, tylko poczciwe N42B20. Nie widzi mi się wydać kilku stówek na nowy dyfer, nie naprawiając przy tym usterki...

#e46 #bmw #mechanikasamochodowa
  • 25
  • Odpowiedz
@KimmyJimmel: @Smule: @ETplayer: koniecznie sprawdźcie tuleje tylnego mostu, nr 9 chyba. :) U mnie właśnie wymieniona, niebo, a ziemia.

Co do chłodzenia, to zbiorniczki wyrównawcze są zrobione z kartonu i lubią sobie pęknąć w E46, mniej lub bardziej. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Też to właśnie przerabiałem.
  • Odpowiedz
@Smule: różnie, głównie stukało, ale potrafiło nieprzyjemnie szarpnąć przy niedokładnej zmianie biegu. Podobno jak jest wózek uwalony to wali i huczy, a nie stuka, ale to musisz sobie wszystko sprawdzić - sam albo u mechanika. :)
  • Odpowiedz
@KimmyJimmel: Nie czytałem odpowiedzi wiec mogę sie powtórzyć.

Na 99% tuleje na wózku. Najlepiej podnies tyl cały, jeden pod auto, jeden do środka, i bawić sie sprzęgłem. Wózek pewnie skacze gora-dol.
  • Odpowiedz