Wpis z mikrobloga

Murki co sądzicie o yamaha fjr1300? Miałby służyć do dalekich szosowych podrozy. Więc zależy na wygodzie jak i dobrej osłonie przed wiatrem. Ma on jakichś godnych konkurentow za którymi warto się oglądać w tej cenie? Kwota nie duża bo myślę że tak do 15kola.
#motocykle
ImeNs - Murki co sądzicie o yamaha fjr1300? Miałby służyć do dalekich szosowych podro...

źródło: comment_mmDkOmaKqf9mYdMSjUzFAZ7JpyJoy5zt.jpg

Pobierz
  • 83
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Stitch: a to czemu tak? Myślałem że to taki odpowiednik ABS? Pisze że po latach już słabo działa i dobrze zmienić na stalowy oplot ale to znowu przez ten system dużo kosztuje
  • Odpowiedz
  • 2
@ImeNs to dziala tak, ze jak wciskasz przod to hamuje i tyl i na odwrót. No odpowietrzenie tego to kopanie sie z koniem, a cena oplotu licz z trzema zerami i kilometrem kabli.
  • Odpowiedz
  • 3
@Stitch @ImeNs super blackbird to poprawna nazwa - dopisek super dorzucili w 2001r. jak robili "lifting" i wprowadzili wtrysk. Ale rzadko kto trzyma się tego nazewnictwa
  • Odpowiedz
@Stitch: no nie będę kłamał że mam teraz mega zagwozdke co tu wybrac. Ale to dobrze, bo o to chodzilo, żeby mieć inne opcje. Szkoda że teraz tak długo kasę będę zbierał ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
@Stitch: trochę tex, ale bardziej powiedziałbym że nie spełnia moich oczekiwań. Teraz już zwyczajnie wiem czego chcę. Już wiem co musi mi oferować motocykl, i jaki styl jazdy najbardziej mi odpowiada. Wiem że ktoś może mi zarzucić że nawet dobrze nie nauczyłem się jeździć na bandyckie a już planuje zmianę i to na ponad litr. Ale tu nie chodzi o jak najszybszą jazdę i pokonywanie zakretow na zawsze zamkniętej oponie.
  • Odpowiedz
  • 4
@Stitch rzucam kolejną ciekawostkę - w cbs są tak naprawdę 3 oddzielne układy hamulcowe i oplot jest potrzebny tylko na jednym - standardowo od pompy na kierownicy do zacisków przód, bo ten układ działa jak w normalnym moto. Drugi układ obsługuje pompa nożna i ta obsługuje wszystkie trzy zaciski, a trzeci układ to pompa zamontowana między lagą a lewym zaciskiem i wciskana jest siłą hamowania czyli pośrednio 1 lub 2 układem
  • Odpowiedz
@Xargo1: dobrze rozumiem, że to by oznaczało że podczas wymiany na stalowy oplot wystarczy wymienić tylko jeden układ? A to by oznaczało że ludzie nie potrzebnie przepłacaj wymieniając wszystko?
  • Odpowiedz
@Stitch: nie dziwię się, bo technologicznie to jest on w plecy. Nawet brak mu wskaźnika paliwa. No ale każdy lubi i chwali to co ma, tak więc nie ma co narzekać. Kolejne moto już będzie wybierane bardziej świadomie
  • Odpowiedz
@ImeNs: @Stitch: @Xargo1: Dokładnie Ja mam jeszcze BlackBirda (na gaźnikach) i tak go oznaczam. Co do turystyki spora ilość akcesoriów które robią z niego dobrą sztukę. Dodatkowo nie jest to tak ciężki kloc i ma zdecydowanie najlepsze możliwości jezdne jeśli chodzi nawet o winkle na trasie(Rama konstrukcyjnie zbliżona do 900RR). Jednak jest Ja na ten sezon wywaliłem CBSa bo jednak ograniczał dość mocno skuteczność hamowania mimo oplotu w najbardziej newralgicznych miejscach tak jak opisuje @Xargo1 CBS jest sporym ograniczeniem gdy chcemy użytkować XXa nieco agresywniej bo zabiera bardzo dużo kontroli modulacji hamulca i możliwości korekty toru jazdy z wciśniętym heblem

Jeśli od hamulców nie wymaga się wiele to wystarczy założyć oplot na lini o której wspominał Xargo

No i jeśli masz >100 Kg wieziesz zapakowane kufry to tylne zawieszenie jest do
  • Odpowiedz
  • 2
@ImeNs dokładnie tak. Ja mam u siebie tylko oplot z przodu + oplot na sprzęgle (bo był w zestawie, a wbrew pozorom różnicę można poczuć) i nie czuje potrzeby wymiany reszty przewodów. Duże zestawy wciskane są osobom, które nie wiedzą jak działa taki układ lub kupują zestawy dla lansu. Tylko od razu zaznaczam - to sie tyczy xx-a, tutaj do kazdego zacisku podpina się 2 linie hydrauliczne, jedna działa na środkowy
  • Odpowiedz
@Xargo1:

Tylko z gumowymi przewodami hamulcowymi jest tak że fabryka zaleca ich wymianę co 4-5 lat.
Więc teoretycznie trzeba by komplet, choć z punktu widzenia skuteczności owszem, nie ma to sensu.

Sam włożyłem sportową pompę i stalflexy na przód a tył mam na tym co wyszło z fabryki
  • Odpowiedz
@Stitch:

Najpierw wszystkie tłumienia (przód, tył, dobicie, odbicie) na położenie neutralne czyli zakręcasz, odkręcasz licząc kliki aż do ostatniego a potem zakręcasz do końca i odkręcasz połowę klików.

Potem SAG na fabrycznie czyli chyba 3 rowki widoczne z przodu, z tyłu to chyba położenie
  • Odpowiedz