Wpis z mikrobloga

@CS-Losser:
Zawsze mnie żenuje słowo "lenistwo" używane przy tłumaczeniu tego typu rzeczy.
Brak ludzi z wystarczającymi umiejętnościami, za mało czasu lub zbyt niski budżet przydzielony do tego elementu gry - to są normalne i logiczne wytłumaczenia, a nie to, że studio było leniwe...
  • Odpowiedz
  • 167
@Matyson Strasznie problematyczna technologia, pracochłonna i niepraktyczna. Cały ten MotionScan skanował twarz w 3D tworząc dla 1 klatki osobny model i teksture. Łatwo obliczyć, ile tego się tworzy przy 30fps :D I to wszystko dla każdej postaci i dialogu w grze. Sama gra śmigała na x360 na trzech płytach a taki Red Dead Redemption potrzebował tylko jednej przy swoim rozbudowanym świecie. Do tego dochodzą różne błedy, szczególnie przy szyi gdzie nasza
  • Odpowiedz
@Mysto: To teraz już się wyjaśnia dlaczego tak w sumie krótka gra jak Until Dawn zajmuje ponad 50 GB ( ͡° ͜ʖ ͡°). Technologia może i problematyczna, ale alternatyw raczej brak, jeżeli chce się dobrych animacji twarzy( ͡° ʖ̯ ͡°).
  • Odpowiedz
dlaczego ta genialna technologia twarzy nie występuje chyba już w żadnej innej grze


@Matyson: Bo w La noir czytanie mimiki było jedną z mechanik w grze, na kiego Ci taki kosztowny patent w grach które tego nie potrzebują?
  • Odpowiedz
@Matyson: Dużo ludzi nie rozumie jak są obecnie często robione gry AAA. Niestety, bo nie jest to dobre dla graczy i później wychodzą właśnie lamenty jak teraz, ale są robione w 150% dla pieniędzy, nie zeby była super sliczna gra na lata, klasyk itd. Przecież na tym ME teraz zarobią co mają zarobić i z głowy, bo gra i tak się sprzeda. Nad tym jak sprzedać grę i skupić się
  • Odpowiedz
@Matyson: Sama mimika twarzy jest spoko, ale reszta ciała była animowana osobno. Trudno w takim wypadku uzyskać naturalny efekt, co niestety w L.A. Noire trochę było czuć. Coś jakby ciało i twarz były z trochę innej bajki. Niemniej, finalny efekt jest moim zdaniem imponujący tak czy siak.
  • Odpowiedz
@Mysto: w sumie bez przesady, dla jakichś NPC co sobie chodzą po mieście itp. nie trzeba by tego tworzyć. Jedynie jakieś właśnie dialogi/cut-scenki, max 4 osoby naraz. Ewentualnie mogłoby być pre-renderowane... ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Matyson: Mimika twarzy była konikiem L.A. Noire i poświęcono jej mnóstwo zasobów, co przy innych grach byłoby po prostu niepraktyczne. L.A. Noire jest praktycznie filmem przerobionym na animację komputerową, wszystkie sceny i dialogi były odgrywane przez aktorów, których twarze wraz z ich ruchami były zgrywane do komputera.
  • Odpowiedz
@Matyson w LA ta techniką miała uzasadnienie w rozgrywce (musieliśmy analizować twarz przesłuchiwanej osoby i na tej podstawie ocenić, czy kłamie). W większości innych gier nie ma takiej potrzeby.
  • Odpowiedz