Wpis z mikrobloga

Miruny, poszukuje ksiazek, publikacji, whatever na temat architektury aplikacji internetowych. Gdzie bedzie wyjasnione jak obecnie sie tworzy aplikacje, jak je projektowac majac na uwadze przyszla ich rozbudowe, ale tez jak to wygladalo w przeszlosci i dlaczego tak sie juz nie robi. Czegos co pozwoli mi dobrze zrozumiec idee webservisow, ,saas, soap i przede wszystkim REST. Jesli przeyklady beda oparte na PHP/JS - tym lepiej.

Poza tym, poleccie mi prosze jakies dobre zrodlo wiedzy dotyczace Reacta i stawiania backendu w node.js. Jestem kompletnie zielony w tym temacie, a chce sie tego nauczyc realizujac jeden z moich pomyslow na aplikacje.

Pozdro pezet, nagramy cos wierze.

#programowanie #naukaprogramowania #webdev #react #php #javascript #backend #nodejs
  • 19
@Hilarious: info ogólne frontend handbook leży za darmo (ale nie ma wszystkich starych rzeczy)

React udemy
https://www.udemy.com/user/sgslo/ - react redux, react redux zaawansowany i react native. Leci na es6.

node udemy https://www.udemy.com/user/andrewmead/ ma reacta, ale go nie robiłem. Za to node 9/11 ma kurs

Z kodem 1 kurs wychodzi 10$/euro/funtów. Warto.

Znajdziesz tańsze/darmowe itp, ale jeśli szukasz dobrych, prostych rozwiązań to te kursy polecam. Do apki poza Api w RESTcie sprawdź
Poza tym, poleccie mi prosze jakies dobre zrodlo wiedzy dotyczace Reacta i stawiania backendu w node.js. Jestem kompletnie zielony w tym temacie, a chce sie tego nauczyc realizujac jeden z moich pomyslow na aplikacje.


@SoleSoul:
@Hilarious w trakcie kursu będziesz ściągał boilerplate'a z jego githuba, gdzie webpack i Babel są już skonfigurowane. Sam webpack i Babel są proste jak konstrukcja cepa, ale nie trzeba ich tutaj ogarniać. Warto natomiast chociaż minimalnie coś wiedzieć o npm. Gość pokazuje co i jak wpisywać w konsolę, ale ogólnie polecam nad nomen się pochylić.
@xDrope: polecasz wziąć od razu jeszcze któryś z jego kursów ? Bo widzę ze jest promo po 10$.