Wpis z mikrobloga

W wyniku walki pomiędzy firmami busowymi drastycznie spadła liczba kursów z Jędrzejowa do Kielc, tak że ludzie nie mieszczą się w pojazdach. Wojewódzki Zarząd Transportu radzi, by poszli na pociąg kilka kilometrów dalej, bo przez 2 miesiące nic się nie będzie dało z tym zrobić...

Tak wygląda "tanie państwo", które nie radzi sobie z regulacją rynku: mieszkanki i mieszkańcy Jędrzejowa mają poważne problemy z dojazdem do Kielc, bo Wojewódzki Zarząd Transportu nie potrafi sobie poradzić ze zwalczającymi się firmami busowymi.

Niestety, takie sytuacje będą się coraz częściej powtarzać w naszym województwie, bo rządzącej prawicy szkoda pieniędzy nie tylko na porządny transport zbiorowy, ale nawet na zarząd transportu, który powinien zajmować się ucywilizowaniem busiarstwa, które zamiast zapewniać wygodny dojazd - skupia się na kopaniu dołków pod konkurencją, przyjeżdżaniu wbrew rozkładowi na 5 minut przed konkurentem, o problemach z paragonami nie wspominając.

Taki "system" transportu publicznego utrudnia życie ludziom z terenów słabo skomunikowanych, a nam wszystkim po prostu przynosi wstyd. To się musi skończyć!

https://www.facebook.com/razemswietokrzyskie/photos/a.727416107362739.1073741828.727408490696834/1048825138555166/?type=3

#tag #dziala #wolnyrynek #razem #partiarazem #neuropa #4konserwy #bus
lewactwo - W wyniku walki pomiędzy firmami busowymi drastycznie spadła liczba kursów ...

źródło: comment_zvIFyQNHjETDEeVx71uahMIemHq0sfLt.jpg

Pobierz
  • 23
  • Odpowiedz
W wyniku walki pomiędzy firmami busowymi drastycznie spadła liczba kursów


@lewactwo:
Jak to spadła?
Dlaczego?
U mnie jest kilka firm i w ciągu godziny jest jakieś 5-6 busów.
  • Odpowiedz
@svr_: No chyba po to płaci się podatki, by w zamian otrzymywać wysokiej jakości usługi publiczne takie właśnie jak transport regionalny? Poza tym polecam też zapoznać się jak działa sieć połączeń - świetnym przykładem jest polska kolej - polikwidowano "nierentowne" linie kolejowe i sprawiono w ten sposób, że i kolejne stały się "nierentowne" bo wiele osób nie miało jak dojechać do tych "rentownych". Podstawową potrzebę człowieka jaką jest transport nie można
  • Odpowiedz
zamiast przeznaczyć pieniądze na coś pożytecznego rodziny na wsiach muszą wydawać znaczną sumę na samochód.


@lewactwo: Ktoś i tak musi za to zapłacić. Teraz pytanie dlaczego też ci co nie korzystają oraz dlaczego ma to kosztować pewnie ze 2 razy drożej niż prywatne. Dlaczego mam płacić za czyjś transport zamiast kupić coś bardziej pożytecznego dla mojej rodziny?
  • Odpowiedz
Poza tym polecam też zapoznać się jak działa sieć połączeń - świetnym przykładem jest polska kolej - polikwidowano "nierentowne" linie kolejowe i sprawiono w ten sposób, że i kolejne stały się "nierentowne" bo wiele osób nie miało jak dojechać do tych "rentownych". Podstawową potrzebę człowieka jaką jest transport nie można zostawiać wolnemu rynkowi i dzikiej konkurencji.


@lewactwo: Świetnym przykładem, jest ponowna prywatyzacja kolei w Wielkiej Brytanii. Jakość i ilość przewozów pasażerskich
mihaubiauek - > Poza tym polecam też zapoznać się jak działa sieć połączeń - świetnym...

źródło: comment_sIrPDrOOVkSQjb4kGCtK52JshtJ6bmeO.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
No chyba po to płaci się podatki, by w zamian otrzymywać wysokiej jakości usługi publiczne takie właśnie jak transport regionalny?

@lewactwo: Niby dlaczego ja mam płacić za czyjąś podróż PKSem?
Jeżeli ty jesteś taki chętny, żeby fundować obcym ludziom bilety, to proszę bardzo, ale rób to za swoje pieniądze.
  • Odpowiedz
już widzę prywaciarza odrzucającego łatwy zysk, gdy chętnych więcej niż miejsc.


@mihaubiauek: niestety w transporcie na wsiach to tak nie działa. Osobiście widziałem jak to działa na podkarpaciu. Masz wywieszony rozkład i czekasz na busa. Ale kilka minut wcześniej na lewo przyjeżdża konkurencja i zabiera ludzi z przystanku. kilka tygodni takych praktyk i linia się likwiduje. Tam nawet walki prowadzili między sobą na przystankach.

Potem do wioski dojeżdża 2 razy dziennie
  • Odpowiedz
ale kilka minut wcześniej na lewo przyjeżdża konkurencja i zabiera ludzi z przystanku

@j3sion: Takie praktyki nie były by problemem, gdyby nie wymóg prawnej legalizacji działalności. Siłą ich nie zabiera, więc konsument zyskuje.

kilka tygodni takych praktyk i linia się likwiduje.

Jest przecież ta zastępcza, która wcześniej "podkradała ludzi", więc w czym problem?
  • Odpowiedz
@lewactwo: w8 wat. Firmy konkurujące ze sobą o klientów odwalają coraz większą #!$%@?? Tego to nawet sam Smith nie mógł przewidzieć XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Wolny rynek chyba nie jest stworzony dla polskiej mentalności
  • Odpowiedz
@mihaubiauek: ano w tym że tamta nie ma rozkładu i mieć nie będzie do czasu dostania licencji. Aby dostać licencję trzeba często zaproponować także ze 2 przejazdy które się nie opłacają ale ludzie nimi jeżdżą.
Ta podkradająca linia jeździ w szczycie, a resztę ma gdzieś. Dlatego potem masz taką patologię że z wioski jeżdżą tylko 2 autobusy dziennie, bo każdy kto podstawi więcej zaraz będzie miał nielegalną konkurencję.
W sumie z
  • Odpowiedz
i mieć nie będzie do czasu dostania licencji.

@j3sion: No to co jest problemem, brak przewoźnika, czy brak licencji? Sztuczny problem wykreowany przez aparat rządowy...

Ta podkradająca linia jeździ w szczycie, a resztę ma gdzieś.

Takie uroki życia na wsi ;)

Wolny rynek w transporcie to wolna amerykanka bo gracze grają na wyniszczenie.

A co do tego, dokładnie tak jest i to jest najlepszy możliwy model! Zostaną ci, którzy najlepiej zaspokajają
  • Odpowiedz
Zostaną ci, którzy najlepiej zaspokajają potrzeby konsumentów.


@mihaubiauek: albo nikt i wioska jest w dupie. Dopóki licencje istnieją to należy je respektować nie mówimy tu o teoretycznym modelu tylko o rzeczywistości a ta wygląda tak że niektórzy łamią prawo aby wygryźć konkurencję.
  • Odpowiedz
@j3sion: Albo nikt, bo takie są uroki życia na wsi...
Hmm...
1. Stwórz głupi przepis.
2. Przepis szkodzi przewoźnikom
3. Nie ma przewoźników, obwiń #wolnyrynek
4. O #!$%@?, w sumie to wina przepisów!
5. "Dopóki licencje istnieją to należy je respektować"
Nie mam nic więcej do dodania.
  • Odpowiedz
@mihaubiauek: ty sobie chyba nie zdajesz sprawę jak to działa mimo że opisałem wyżej. Jest przewoźnik który opłacił licencję i ma rozkład, ale wchodzi Janusz który jeździ po tej samej trasie kilka minut wcześniej aby doprowadzić konkurenta do bankructwa.
Takie rzeczy na całym świecie są regulowane. Już widzę jak w Niemczech taki Janusz chciałby podkradać klientów ichnej komunikacji, usadziliby go w kilka dni. U nas oczywiście policja ma taki czas reakcji
  • Odpowiedz
  • 1
Niby dlaczego ja mam płacić za czyjąś podróż PKSem?

Jeżeli ty jesteś taki chętny, żeby fundować obcym ludziom bilety, to proszę bardzo, ale rób to za swoje pieniądze.


Zapomniałeś jeszcze o leczeniu, nauce, kanalizacji, czy drogach. Dlaczego masz komuś płacić za te rzeczy???????!!!!

Odpowiedź: Bo czy tego chcesz czy nie - żyjemy w społeczeństwie.
  • Odpowiedz