Wpis z mikrobloga

W wyniku walki pomiędzy firmami busowymi drastycznie spadła liczba kursów z Jędrzejowa do Kielc, tak że ludzie nie mieszczą się w pojazdach. Wojewódzki Zarząd Transportu radzi, by poszli na pociąg kilka kilometrów dalej, bo przez 2 miesiące nic się nie będzie dało z tym zrobić...

Tak wygląda "tanie państwo", które nie radzi sobie z regulacją rynku: mieszkanki i mieszkańcy Jędrzejowa mają poważne problemy z dojazdem do Kielc, bo Wojewódzki Zarząd Transportu nie potrafi sobie poradzić ze zwalczającymi się firmami busowymi.

Niestety, takie sytuacje będą się coraz częściej powtarzać w naszym województwie, bo rządzącej prawicy szkoda pieniędzy nie tylko na porządny transport zbiorowy, ale nawet na zarząd transportu, który powinien zajmować się ucywilizowaniem busiarstwa, które zamiast zapewniać wygodny dojazd - skupia się na kopaniu dołków pod konkurencją, przyjeżdżaniu wbrew rozkładowi na 5 minut przed konkurentem, o problemach z paragonami nie wspominając.

Taki "system" transportu publicznego utrudnia życie ludziom z terenów słabo skomunikowanych, a nam wszystkim po prostu przynosi wstyd. To się musi skończyć!

https://www.facebook.com/razemswietokrzyskie/photos/a.727416107362739.1073741828.727408490696834/1048825138555166/?type=3

#tag #dziala #wolnyrynek #razem #partiarazem #neuropa #4konserwy #bus
lewactwo - W wyniku walki pomiędzy firmami busowymi drastycznie spadła liczba kursów ...

źródło: comment_zvIFyQNHjETDEeVx71uahMIemHq0sfLt.jpg

Pobierz
  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

W wyniku walki pomiędzy firmami busowymi drastycznie spadła liczba kursów


@lewactwo:
Jak to spadła?
Dlaczego?
U mnie jest kilka firm i w ciągu godziny jest jakieś 5-6 busów.
  • Odpowiedz
@svr_: No chyba po to płaci się podatki, by w zamian otrzymywać wysokiej jakości usługi publiczne takie właśnie jak transport regionalny? Poza tym polecam też zapoznać się jak działa sieć połączeń - świetnym przykładem jest polska kolej - polikwidowano "nierentowne" linie kolejowe i sprawiono w ten sposób, że i kolejne stały się "nierentowne" bo wiele osób nie miało jak dojechać do tych "rentownych". Podstawową potrzebę człowieka jaką jest transport nie
  • Odpowiedz
zamiast przeznaczyć pieniądze na coś pożytecznego rodziny na wsiach muszą wydawać znaczną sumę na samochód.


@lewactwo: Ktoś i tak musi za to zapłacić. Teraz pytanie dlaczego też ci co nie korzystają oraz dlaczego ma to kosztować pewnie ze 2 razy drożej niż prywatne. Dlaczego mam płacić za czyjś transport zamiast kupić coś bardziej pożytecznego dla mojej rodziny?
  • Odpowiedz
Poza tym polecam też zapoznać się jak działa sieć połączeń - świetnym przykładem jest polska kolej - polikwidowano "nierentowne" linie kolejowe i sprawiono w ten sposób, że i kolejne stały się "nierentowne" bo wiele osób nie miało jak dojechać do tych "rentownych". Podstawową potrzebę człowieka jaką jest transport nie można zostawiać wolnemu rynkowi i dzikiej konkurencji.


@lewactwo: Świetnym przykładem, jest ponowna prywatyzacja kolei w Wielkiej Brytanii. Jakość i ilość przewozów pasażerskich drastycznie wzrosła po ponownej prywatyzacji. Co najlepsze, od momentu jej nacjonalizacji nie powstał ANI JEDEN KILOMETR nowych trakcji. Tak się kończy centralne planowanie.
PKS to świetny przykład klęski państwa w roli pośrednika przewozowego. Zdezelowane wielkie autokary dla kilku pasażerów, nieprzemyślane godziny jazdy - zdecydowana większość kursów była pusta i po kilkunastu latach orientują się, że to studnia bez dna...

Co do głównego tematu, jak
mihaubiauek - > Poza tym polecam też zapoznać się jak działa sieć połączeń - świetnym...

źródło: comment_sIrPDrOOVkSQjb4kGCtK52JshtJ6bmeO.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
No chyba po to płaci się podatki, by w zamian otrzymywać wysokiej jakości usługi publiczne takie właśnie jak transport regionalny?

@lewactwo: Niby dlaczego ja mam płacić za czyjąś podróż PKSem?
Jeżeli ty jesteś taki chętny, żeby fundować obcym ludziom bilety, to proszę bardzo, ale rób to za swoje pieniądze.
  • Odpowiedz
już widzę prywaciarza odrzucającego łatwy zysk, gdy chętnych więcej niż miejsc.


@mihaubiauek: niestety w transporcie na wsiach to tak nie działa. Osobiście widziałem jak to działa na podkarpaciu. Masz wywieszony rozkład i czekasz na busa. Ale kilka minut wcześniej na lewo przyjeżdża konkurencja i zabiera ludzi z przystanku. kilka tygodni takych praktyk i linia się likwiduje. Tam nawet walki prowadzili między sobą na przystankach.

Potem do wioski dojeżdża 2 razy
  • Odpowiedz
ale kilka minut wcześniej na lewo przyjeżdża konkurencja i zabiera ludzi z przystanku

@j3sion: Takie praktyki nie były by problemem, gdyby nie wymóg prawnej legalizacji działalności. Siłą ich nie zabiera, więc konsument zyskuje.

kilka tygodni takych praktyk i linia się likwiduje.

Jest przecież ta zastępcza, która wcześniej "podkradała ludzi", więc w czym problem?
  • Odpowiedz
@lewactwo: w8 wat. Firmy konkurujące ze sobą o klientów odwalają coraz większą chujnie? Tego to nawet sam Smith nie mógł przewidzieć XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Wolny rynek chyba nie jest stworzony dla polskiej mentalności
  • Odpowiedz
@mihaubiauek: ano w tym że tamta nie ma rozkładu i mieć nie będzie do czasu dostania licencji. Aby dostać licencję trzeba często zaproponować także ze 2 przejazdy które się nie opłacają ale ludzie nimi jeżdżą.
Ta podkradająca linia jeździ w szczycie, a resztę ma gdzieś. Dlatego potem masz taką patologię że z wioski jeżdżą tylko 2 autobusy dziennie, bo każdy kto podstawi więcej zaraz będzie miał nielegalną konkurencję.
W sumie
  • Odpowiedz
i mieć nie będzie do czasu dostania licencji.

@j3sion: No to co jest problemem, brak przewoźnika, czy brak licencji? Sztuczny problem wykreowany przez aparat rządowy...

Ta podkradająca linia jeździ w szczycie, a resztę ma gdzieś.

Takie uroki życia na wsi
  • Odpowiedz
Zostaną ci, którzy najlepiej zaspokajają potrzeby konsumentów.


@mihaubiauek: albo nikt i wioska jest w dupie. Dopóki licencje istnieją to należy je respektować nie mówimy tu o teoretycznym modelu tylko o rzeczywistości a ta wygląda tak że niektórzy łamią prawo aby wygryźć konkurencję.
  • Odpowiedz
@mihaubiauek: ty sobie chyba nie zdajesz sprawę jak to działa mimo że opisałem wyżej. Jest przewoźnik który opłacił licencję i ma rozkład, ale wchodzi Janusz który jeździ po tej samej trasie kilka minut wcześniej aby doprowadzić konkurenta do bankructwa.
Takie rzeczy na całym świecie są regulowane. Już widzę jak w Niemczech taki Janusz chciałby podkradać klientów ichnej komunikacji, usadziliby go w kilka dni. U nas oczywiście policja ma taki czas
  • Odpowiedz
  • 1
Niby dlaczego ja mam płacić za czyjąś podróż PKSem?

Jeżeli ty jesteś taki chętny, żeby fundować obcym ludziom bilety, to proszę bardzo, ale rób to za swoje pieniądze.


Zapomniałeś jeszcze o leczeniu, nauce, kanalizacji, czy drogach. Dlaczego masz komuś płacić za te rzeczy???????!!!!

Odpowiedź: Bo czy tego chcesz czy nie - żyjemy w społeczeństwie.
  • Odpowiedz