Wpis z mikrobloga

Mirki spod #dungeonsanddragons, małe pytanie.
Rzut ataku porównuje się z KP. Kiedy Atak>KP, to następuje trafienie i wykonuje się rzut na obrażenia. Dopóki im wyższe KP, tym lepiej - ma to sens.
A jak to jest we wcześniejszych edycjach D&D, kiedy im niższe KP, tym lepiej opancerzona jest postać? Jak porównać coraz mniejszą liczbę KP (nawet ujemną) z rzutem na atak?

#kiciochpyta #grybezpradu #dnd, #adnd, #rpg, #crpg, ale wołam też #baldursgate, bo na takich zasadach jest oparata gra.
  • 3
@Kink: Tak na szybko. Od 3 ed jest Basic Attack Bonus który zwiększa się z levelami i ułatwia Ci trafienie (mechanika tak jak opisałeś).
Wcześniej było Thac0 czyli To Hit Armor Class 0 i trzeba było porównywać jak się ma klasa pancerza postaci do tego 0.
Jeżeli wpiszesz w google Thac0 dnd to na pewno znajdzie dokładny opis mechaniki.
@Greg91kato: @wytrzzeszcz:
Ok. Znalazłem:
TraK0 determinuje zdolność trafienia w walce, natomiast KP - zdolność obrony. Obydwa współczynniki, im niższe, tym lepsze. A jak stwierdzić, czy nastąpiło trafienie? Proste. Wykonywany jest rzut kostką K20. Z drugiej strony odejmuje się od TraK0 atakującego Klasę Pancerza osoby atakowanej. Jeśli otrzymana na kostce K20 liczba jest równa bądź większa od poprzednio znalezionej różnicy, to nastąpiło trafienie. Jeśli zaś jest mniejsza - pudło. Wyrzucenie 20