Aktywne Wpisy
PierdekAlonso +243
Jeszcze do niedawna mówiłem, że PiS straci poparcie dopiero wtedy gdy Kaczyński zostanie przyłapany na seksie z księdzem. Dzisiaj patrząc na sondaże po aferze w sprawie funduszu sprawiedliwości wiem już, że PiS nigdy nie straci poparcia. Nie ma takiej rzeczy, która sprawiłaby że te 30% żelaznego elektoratu nie zagłosuje na PiS, po prostu nie ma.
Mam już dość tej zasranej demokracji i tego, że głos ludzi z tak bardzo wypranym mózgiem jest
Mam już dość tej zasranej demokracji i tego, że głos ludzi z tak bardzo wypranym mózgiem jest
enron +263
dobrze kombinuję, że motoszybowiec to najlepszy sposób na latanie dla takiego biedaka- cebulaka jak ja, który od zawsze marzył o własnym samolocie i lataniu, ale nie jest programistą 15k w jukej?
ZALETY:
- cena przykładowego Ogara SZD-45 to jakieś 60-80 tys. plnów- taniej niż wypasiona KIA z salonu,
- trzymasz to poskładane na podwórku w przyczepie- odpadają opłaty za hangarowanie,
- spala toto zwykłą 95 i to w ilości w/w KII, więc nie musisz się przejmować benzynami lotniczymi na kiju,
- możesz tym latać na licencji szybowcowej PL(G), której koszt to 5 koła, co jest niczym w porównaniu do licencji samolotowych,
- podejrzewam, że serwis takiego prostego klocka jest nieprzyzwoicie tani (poprawcie jeśli się mylę),
- nie musisz płacić za wyciągarkę ani ciągnący samolot, tylko jak hrabia odpalasz sobie silnik i bzikasz,
- jak masz taki kaprys to możesz tym polecieć z Katowic do Gdańska z międzylądowaniem, bo w końcu masz silnik i wiatry ci nie straszne,
- masz zamknięty kokpit i przyrządy, więc czujesz się jak profesjonalny pilot 747, a nie jak paralotniarz.
WADY:
???
#samoloty #lotnictwo #szybowce
Można też rozejrzeć się za możliwością zrobienia licencji UAP, na
@CzlowiekMagnetowid: Nie da rady
Dodatkowo musisz mieć OC, mieć kogoś od CAMO (kilka K rocznie), przeglądy silnika, przeglądy samego samolotu (wszystko przez mechaników) wymiany części po określonym czasie, przeglądy co np. 50h (też przez mechanika), opłaty za korzystanie z lotnisk itp. itd..
Żeby dostać licencję SPL trzeba jeszcze trochę. Łącznie to wychodzi ok. 8-10 tysięcy, żeby zostać licencjonowanym pilotem szybowca. Do tego motoszybowiec, więc będziesz potrzebował dodatkowego wpisu, znów trochę kasy.
Później utrzymanie, obsługi i ubezpieczenie. Znów dodatkowe koszty. Jak nie będzie latane dużo, to latanie na aeroklubowych
Sam mechanik lotniczy też ciężki temat. Nic na #!$%@? nawet po znajomości Ci nie zrobi bo w razie czegoś on za to poleci. Pytanie też ile kosztuje taki przegląd bardziej gruntowny, np. silnika po pewnym czasie.
Według mnie można zakładać ze wszelakimi opłatami i amortyzacją okolice 7-10k.
Ale to takie wyliczenie "z dupy" ktoś mądrzejszy
Jak masz swój: http://lisie.pl/oplaty/camo-obsluga-techniczna/
Jantar Std2. 1200zł za zarządzanie szybowcem w CAMO, przedłużenie 600zł, wprowadzenie do CAMO 1080zł, sporządzenie