Wpis z mikrobloga

Kompletuję listę zakupów pod filmowanie wesel, nie licząc kart pamięci i akumulatorów, na razie na początek mam coś takiego:

- Sony a6500

- Sony E 35 mm f/1.8 albo Sigma 30mm DC DN

- Sony 16mm f/2.8 albo Sigma 19mm f/2.8

- Zhiyun Crane


Co wyrzucić co dodać? Nie będzie mi brakowało jakiejś 50-tki?

#filmowanie #vdslr #sony #pytanie
  • 13
  • Odpowiedz
@bohlen: Z doświadczenia - weź zooma. 18-105 f/4 + jakaś jasna stałka. Będzie cię #!$%@?ć ciągłe zmienianie szkieł i to że tracisz kadry bo zamiast zrobić plan szeroki (5s) i szczegół (5s) to zrobisz szeroki (10s) i masz o jedno ujęcie mniej do montażu.
  • Odpowiedz
@bohlen: Montuję śluby nagrywane 5d3 + 24-105 i wygląda to dobrze. Nie znam się w ofercie mocowania Sony ale serio, poszukaj zooma. Nie wiem tylko jak z udźwigiem tego gimbala wtedy :/

A do audio to KONIECZNIE rejestrator, bez tego ani rusz.

Ja mam właśnie Samyanga 12mm f/2 na Lumixie G7 i jest super - jasny, szeroki, ostry, ładnie maluje obrazek. Myślałem czy by nie kupić 16mm f/2 bo też fajny
  • Odpowiedz
@kj5: co do rejestratora, to nie wiem czy w moim wypadku będzie konieczny (ale mogę się mylić) - zamierzam produkować max. 20-30 minutowe filmy, tak jak się robi teraz na zachodzie, czyli bez przebitek na wujka jedzącego kiełbę itp.
  • Odpowiedz
@bohlen: I tak w kościele rejestrator musowo żeby nagrać kazanie księdza + najważniejsze rzeczy z parą młodą. A na sali fajnie włączyć na oczepiny + mieć jakieś dłuższe tło z ludźmi.
  • Odpowiedz
@bohlen: na salę + tło tak, na kwestia pary na pewno nie. Z tego co widziałem w montażu to większość nagrywa się z daleka na dużych ogniskowych a wtedy to złapiesz echo jedynie. Rejestrator pod głośnik w kościele albo wpięty w mikser to mus.
  • Odpowiedz