Trwa konferencja prasowa SpaceX. Gwynne Shotwell powiedziała że: • start jutro się odbędzie (a przynajmniej odliczanie) – wyciek helu w drugim stopniu jest na tyle niewielki że można z nim lecieć. Pogoda też się poprawiła. • Falcon Heavy poleci dopiero po naprawieniu LC-40. Tak jak wcześniej pisałem zanim FH zostanie wystrzelony, F9 musi wrócić na LC-40. • Czerwony Dragon leci w 2020 • Gwynne jest na tyle stara że pamięta lądowanie na księżycu! • jutro trzecie lądowanie na LZ-1 • Falcon 9 lata z popękanymi łopatkami od dłuższego czasu. Pęknięcia nie powodują rozsypania się silnika. Jednak silnik jest przeprojektowywany dla lotów załogowych i zobaczymy nową wersję (pewnie block 5) na jesieni tego roku • SpaceX nie planuje odzyskiwania drugiego stopnia Falconów 9 ale za to osłony ładunku będą odzyskiwane. Ciekawostka – nie mogą one wylądować w wodzie żeby dało się je ponownie użyć. Czyżby latające skrzydła i szybowanie setki kilometrów do KSC? Mamy zobaczyć jeszcze w tym roku. • SpaceX nadal planuje załogową wycieczkę na Marsa jak szybko się da. Program ITS jest w toku • załogowy lot do ISS odbędzie się w 2018, Gwynne jest pewna. • F9 block 5 – przede wszystkim zmiany związane z lotami załogowymi jak i lotami dla NASA. Ponad 100 zmian w stosunku do wcześniejszej wersji. Mocniejsze silniki, łopatki które nie pękają i wiele innych • Automatyczny system autodestrukcji zadebiutuje w jutrzejszym locie. System leciał już w wielu misjach jako „zapasowy”, jednak jutro będzie „główny” • Automatyczny system nadal nie eliminuje FAA, NASA i USAF jednak ułatwia starty (USAF nadal pilnuje żeby rakieta nie zboczyła z trasy). • SpaceX planuje starty początkowo co 20 dni a docelowo co 14 dni w 2017 roku • Bob Kabana mówi że KSC zatrudniło sporo młodych ludzi. Mam trochę inne informacje – kiedyś pijąc piwo z ludźmi z NASA dowiedziałem się że jednym z powodów opóźnień SLS jest to że do nasa przychodzą ochłapy których nie chciał SpaceX, Blue Origin czy ULA. • LC-39A ma mieć załogowe ramie na jesieni, przed pierwszym lotem testowym. • pierwszy używany F9 poleci w marcu w ramach misji SES-10, jest na razie w Texasie ale ma za kilka dni przyjechać do KSC • Skafandry SpaceX będą niesamowite – zarówno funkcjonalne jak i bardzo ładne. Gwynne nie chce powiedzieć jakiego koloru są, poza tym że nie są różowe. • SpaceX bez problemu wytrzyma następną katastrofę – ma pieniądze w banku i nie ma kredytów. Ale finansowo są OK choć woleli by nie mieć więcej awarii. Ostatnie dwa lata były trudne dla finansów firmy. • Vandenberg jest do startów na orbity polarne i o dużych inklinacjach. SpaceX mówi że dwie platformy by im na razie wystarczyły, ale lepiej mieć więcej na wypadek eksplozji. Do tego starty dla NASA będą blokowały platformę na długi czas i firma chce mieć opcję startów z innej w tym czasie • będzie jednak pionowa integracja dla lotów NASA – to powód dla którego te loty będą blokowały platformę na dłuższy czas • LC-39A kosztowało SpaceX dobrze ponad $100M • licencja FAA wymagała więcej pracy, z uwagi na nową platformę. Do tego LC-39A nie jest teoretycznie własnością państwa (SpaceX ją wziął w dzierżawę) co powodowało że proces był inny niż w przypadku LC-40 czy Vandenberg. Do tego automatyczny system autodestrukcji wymagał dodatkowych zezwoleń • za mniej-więcej rok SpaceX przestanie rozwijać F9/FH i inżynierowie ruszą tłumem do ITS. • SpaceX oddaje NASA pieniądze za to co zdemontuje z RSS na LC-39A po cenie złomu żelaznego. Dwa piętra są już usunięte. • jest duże zainteresowanie lotem czerwonego Dragona, zarówno ze strony USA (NASA) jak i Europy (ESA). Kapsuła będzie miała na pokładzie sporo eksperymentów
Hej tutaj jest lista skrótów, które pojawiły się do tej pory w tym wpisie i jego komentarzach.
LZ-1 - Landing Zone 1, Cape Canaveral (see LC-13) F9 - Falcon 9 – Następca Falcona 1. FH - Falcon Heavy – Projektowana rakieta, składająca się z trzech członów Falcona 9. RSS - Rotating Service Structure – Konstrukcja na platformie startowej 39A na Cape Canaveral. ULA - United Launch Alliance – Firma konkurująca ze SpaceX.
@blamedrop: loty dla NSA czyli pewnie chodziło o satelity NROL jeden taki lot jest planowany w tym roku na falconie "NROL-76" Te loty raczej będą nudne na streamach bo za dużo tajemnic o orbicie itd.
http://florydziak.com/blogger/2017/02/heavy-w-lecie-i-inne-rzeczy.html
Trwa konferencja prasowa SpaceX. Gwynne Shotwell powiedziała że:
• start jutro się odbędzie (a przynajmniej odliczanie) – wyciek helu w drugim stopniu jest na tyle niewielki że można z nim lecieć. Pogoda też się poprawiła.
• Falcon Heavy poleci dopiero po naprawieniu LC-40. Tak jak wcześniej pisałem zanim FH zostanie wystrzelony, F9 musi wrócić na LC-40.
• Czerwony Dragon leci w 2020
• Gwynne jest na tyle stara że pamięta lądowanie na księżycu!
• jutro trzecie lądowanie na LZ-1
• Falcon 9 lata z popękanymi łopatkami od dłuższego czasu. Pęknięcia nie powodują rozsypania się silnika. Jednak silnik jest przeprojektowywany dla lotów załogowych i zobaczymy nową wersję (pewnie block 5) na jesieni tego roku
• SpaceX nie planuje odzyskiwania drugiego stopnia Falconów 9 ale za to osłony ładunku będą odzyskiwane. Ciekawostka – nie mogą one wylądować w wodzie żeby dało się je ponownie użyć. Czyżby latające skrzydła i szybowanie setki kilometrów do KSC? Mamy zobaczyć jeszcze w tym roku.
• SpaceX nadal planuje załogową wycieczkę na Marsa jak szybko się da. Program ITS jest w toku
• załogowy lot do ISS odbędzie się w 2018, Gwynne jest pewna.
• F9 block 5 – przede wszystkim zmiany związane z lotami załogowymi jak i lotami dla NASA. Ponad 100 zmian w stosunku do wcześniejszej wersji. Mocniejsze silniki, łopatki które nie pękają i wiele innych
• Automatyczny system autodestrukcji zadebiutuje w jutrzejszym locie. System leciał już w wielu misjach jako „zapasowy”, jednak jutro będzie „główny”
• Automatyczny system nadal nie eliminuje FAA, NASA i USAF jednak ułatwia starty (USAF nadal pilnuje żeby rakieta nie zboczyła z trasy).
• SpaceX planuje starty początkowo co 20 dni a docelowo co 14 dni w 2017 roku
• Bob Kabana mówi że KSC zatrudniło sporo młodych ludzi. Mam trochę inne informacje – kiedyś pijąc piwo z ludźmi z NASA dowiedziałem się że jednym z powodów opóźnień SLS jest to że do nasa przychodzą ochłapy których nie chciał SpaceX, Blue Origin czy ULA.
• LC-39A ma mieć załogowe ramie na jesieni, przed pierwszym lotem testowym.
• pierwszy używany F9 poleci w marcu w ramach misji SES-10, jest na razie w Texasie ale ma za kilka dni przyjechać do KSC
• Skafandry SpaceX będą niesamowite – zarówno funkcjonalne jak i bardzo ładne. Gwynne nie chce powiedzieć jakiego koloru są, poza tym że nie są różowe.
• SpaceX bez problemu wytrzyma następną katastrofę – ma pieniądze w banku i nie ma kredytów. Ale finansowo są OK choć woleli by nie mieć więcej awarii. Ostatnie dwa lata były trudne dla finansów firmy.
• Vandenberg jest do startów na orbity polarne i o dużych inklinacjach. SpaceX mówi że dwie platformy by im na razie wystarczyły, ale lepiej mieć więcej na wypadek eksplozji. Do tego starty dla NASA będą blokowały platformę na długi czas i firma chce mieć opcję startów z innej w tym czasie
• będzie jednak pionowa integracja dla lotów NASA – to powód dla którego te loty będą blokowały platformę na dłuższy czas
• LC-39A kosztowało SpaceX dobrze ponad $100M
• licencja FAA wymagała więcej pracy, z uwagi na nową platformę. Do tego LC-39A nie jest teoretycznie własnością państwa (SpaceX ją wziął w dzierżawę) co powodowało że proces był inny niż w przypadku LC-40 czy Vandenberg. Do tego automatyczny system autodestrukcji wymagał dodatkowych zezwoleń
• za mniej-więcej rok SpaceX przestanie rozwijać F9/FH i inżynierowie ruszą tłumem do ITS.
• SpaceX oddaje NASA pieniądze za to co zdemontuje z RSS na LC-39A po cenie złomu żelaznego. Dwa piętra są już usunięte.
• jest duże zainteresowanie lotem czerwonego Dragona, zarówno ze strony USA (NASA) jak i Europy (ESA). Kapsuła będzie miała na pokładzie sporo eksperymentów
#spacex #florydziak
<3
@blamedrop: niezłe kabanoski w tym NASA, ktoś po nich sprząta i jeszcze każe sobie płacić
LZ-1 - Landing Zone 1, Cape Canaveral (see LC-13)
F9 - Falcon 9 – Następca Falcona 1.
FH - Falcon Heavy – Projektowana rakieta, składająca się z trzech członów Falcona 9.
RSS - Rotating Service Structure – Konstrukcja na platformie startowej 39A na Cape Canaveral.
ULA - United Launch Alliance – Firma konkurująca ze SpaceX.
Komentarz usunięty przez moderatora
@blamedrop: Serio, czy trollujesz? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
NSA - Narodowa Agencja Bezpieczeństwa, za loty płacą jeszcze więcej niż NASA, ale mają ekstremalne wymagania.
A ja myślałem, że chodzi o nasz Naczelny Sąd Administracyjny ( ͡° ʖ̯ ͡°)
#polandcannotintospace
Te loty raczej będą nudne na streamach bo za dużo tajemnic o orbicie itd.
https://en.wikipedia.org/wiki/National_Reconnaissance_Office
NROL - (US) National Reconnaissance Office
NRO - (US) National Reconnaissance Office
Jestem botem