Wpis z mikrobloga

Z uwagi na to, że pod tym tagiem 90% to pytania :D To napiszę coś co pytaniem nie będzie.

Słowem wstępu, wiem że centralny kufer to zło, pasuje do kibla, wygląda ohydnie, psuje sylwetkę motocykla tworzoną z pietyzmem w cieniu chmur radiacyjnych znad fukushimy i tak dalej. Słowem, wiem. Ale jest też niezwykle praktyczny. W końcu z okazji zimowych promocji zdecydowałem się nabyć kufer Coocase Wizard 37 w wersji Luxury. Garść przemyśleń po zakupie i montażu.

Wykonanie:
Solidne, plastik nie jest tandetny, co jest lakierowane na mettalic wygląda naprawdę dobrze, odblaski solidne. Zamek mógłby działać inaczej, ale nie może (o tym poniżej). Części z matowego ABS solidne, płyta wygląda na solidną mechanizm mocowania na bazie stalowych wzmocnień w dnie kufra, i stalowej zapadki zaskakującej na ząbek.
Gąbkowe wyłożenie kufra daje przynajmniej złudzenie "komfortu" dla przewożonych tam elementów.

Układ elektryczny:
Ledy co zaskakujące mają oprogramowane dwie moce (jedna kiedy uruchomiony jest alarm) i jedną dla świateł stopu. Kable, akceptowalne zważywszy na pobór. Wewnętrzna bateria 4AH także zaskoczenie in plus.

Funkcjonalność:
Otwieranie z pilota to może i zbędny bajer, ale wątpię żebym na to narzekał. Pilot działa z 50 metrów w otwartym terenie, co znaczy również że działa z kieszeni i tak dalej - w zupełności satysfakcjonujące. Z uwagi na elektryczny zamek, zamek klasyczny ma dziwny tryb pracy (jak w pierwszych autach z centralką i awaryjnym kluczykiem - wyciąganie w jednej pozycji operacja w dwóch)
Autozamykanie zamka po 15 sekundach (niezależnie od stanu pokrywy) - zaje****y feature, nawet jeżeli zamknie się jak jeszcze tam grzebie, to wystarczy że zamknę klapę.
Duplikacja świateł stop - no to już jak kto woli :)
Alarm - no cóż, alarm i owszem jest ale dotyczy samego kufra a nie całego zestawu. Aktywuje się przy grzebaniu przy zamku, próbie odpięcia samego kufra od płyty i przy przecięciu/odpięciu kabli. Nie ma czujnika przeciążeniowego więc przy manipulacji samym moto się nie odpali. Ponaddto mruga cały czas jak jest aktywowny.

I teraz najważniejsze (przynajmniej dla mnie):
60 ma - w stanie spoczynku
160 ma - przy włączonym alarmie
Ale, to dopiero po rozładowaniu baterii, bo wcześniej zasilanie jest własnie z niej.

#motocykle
  • 24
@debenek Mnie się właśnie alu nie podobają kompletnie(ewentualnie givi trekker), za to V-Strom z akcesoryjnymi touringami wygląda fajnie według mnie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
pasuje do kibla


@FLAqMastah rzeczywiście wybrałeś taki kufer ( )

Daj znać kiedy pierwszy raz zamkną Ci się kluczyki w środku ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@chicken_strips, @kendi: w całej swojej przygodzie z motoryzacją która trwa już 16 lat nigdy nie zatrzasnąłem kluczyka w żadnym pojeździe. Ale zawsze może być ten pierwszy raz :P. Chociaż mam już obmyśloną strategię. Pilota przypnę na stałe do kurtki do smyczy na klucze.