Wpis z mikrobloga

@wkopywaczwykopywacz: W przypadku nagrywania filmów z dużą liczbą klatek czasami ciężko jest doświetlić kadr jak nie ma się dostępu do światła słonecznego. W przypadku filmu z gitarą kadr był doświetlany z wykorzystaniem dwóch halogenów o mocy 250W każdy
  • Odpowiedz
@WojtekD89: Wiem, dlatego w takich filmach plan zazwyczaj jest malutki zwróć na to uwagę i doświetlony jest lampami punktowymi i w dodatku bez migotania czyli np. LEDy zasilane liniowo a nie z przetwornicy. Wtedy maksymalną ilość światłości lampy skupiasz na minimalnej powierzchni co daje większe natężenie Lx i przetwornik kamery dostaje więcej światła. Zobacz jak oświetlone są np crash testy samochodów.
Możesz iść na skup złomu i kupić kilka lamp świateł
  • Odpowiedz
@wkopywaczwykopywacz: Z tym malutkim planem to nie jest tak do końca ponieważ zjawisko które chcemy zaobserwować może mieć dość duże wymiary i wtedy ciężko jest je doświetlić punktowo tak jak pisałeś. W przypadku gitary chcieliśmy doświetlić jak największą jej część, dlatego tak wyszło. Jak nagrywam coś większego to posiadam jeszcze dwa halogeny sceniczne po 2000W więc źródło światła nie jest problemem. W przypadku testów zderzeniowych nie nagrywa się ich z taką
  • Odpowiedz
@WojtekD89: Teraz pytanie czemu chciałeś pokazać całą a nie zbliżenie jednej struny? Było by łatwiej doświetlić a tak wogóle to mogłeś zrobić kilka ujęć i złożyć w jeden film, mielibyśmy wtedy zbliżenie na ciekawy element i ogląd na całość.
  • Odpowiedz