Wpis z mikrobloga

@nawri: wołaj, wołaj koniecznie, jak znajdziesz. Szukałem czegoś takiego, by miał przynajmniej 6 przycisków i spory zasięg (potrzebuję z 200 metrów) i niestety nie znalazłem. Są jakieś do automatyki domowej ale mają po 4 lub 8 przycisków i deklarowany zasięg do 100 metrów. Wiec zacząłem robić coś swojego... ale jeśliby się gotowce znalazły... to bym się ogromnie cieszył.
@nawri: @radekrad: nie jestem pewny, ale zasięg (moc odbiornika i nadajnika) są ograniczone prawnie. Na bank było to z jakimiś częstotliwościami. Także raczej nic gotowego nie znajdziecie, przynajmniej oficjalnie. Niektóre takie zestawy da się nieco poprawić i się osiąga większy zasięg. A liczba kanałów to już inny problem.
@nawri: "rzeźbą fiberglassem" - w znaczeniu? Co przez to rozumiesz? Jestem początkujący i nie za bardzo wiem, jak się do tego najlepiej zabrać. Na razie zrobiłem sobie coś takiego: http://www.wykop.pl/wpis/21982277/chcialem-sie-pochwalic-dalszym-rozwojem-mojego-mal/

@Platimir: Tak, na 433 MHz są ograniczenia. Ja stosuję układ HC-12, który może wybrać częstotliwość (również poza zakres dozwolony) i moc (maksymalna może przekraczać dozwoloną - ale nie udało mi się tego odpowiednio sprawdzić). Ja nie stosuję kanałów tylko wysyłam
@radekrad: przez rzeźbę miałem na myśli obudowę z włókna szklanego i żywicy bo jest to łatwe w obróbce. Na obrazku moje ostatnie dzieło - obudowa głośnika wysokotonowego do auta. Moduły HC-12 są spoko, przy kilku pilotach możesz zrobić z każdego repeater - dzięki temu jeśli jakiś nie będzie w zasięgu bazy to połączy się przez inne.
nawri - @radekrad: przez rzeźbę miałem na myśli obudowę z włókna szklanego i żywicy b...

źródło: comment_kf2bHt2TokMpmCaOx7NU4mo8BDoYYj43.jpg

Pobierz
@nawri: z pilotami jako repeaterami to dobry pomysł, ale:
- u mnie nieużywane piloty śpią (u HC-12 i Arduino Pro Mini)