Wpis z mikrobloga

Mireczki! Pomocy!

Jadąc wczoraj pokazała mi się żółta kontrolka oleju. Nie zastanawiając się zajechałem po drodze po olej. Dzisiaj z rana na zimnym silniku bagnet wskazywał poziom oleju ok 0,5 cm poniżej minimum. Dolałem więc 0.7L, pozostawiając pewien margines, aby nie przelać. Przed dolewką silnik i jego okolice suche. Wracając z zakupów nagle uderzył mnie smród spalonego oleju. Zaglądam pod maskę i widzę takie coś :

https://i.imgsafe.org/11c6c1176d.jpg
https://i.imgsafe.org/11d850f914.jpg

Przelałem i wywaliło mi uszczelkę? Może winowajcą jest ogromny mróz, olej gdzieś uciekł... i dolałem niepotrzebnie. Silnik po wymianie wszelkich uszczelek, uszczelniaczy, pompy vacuum. Po wymianie cieknącej pompy dolewka 1.0 oleju i nie stwierdziłem od tamtej pory(kilku miesięcy) ubytku. Awaria dopadła mnie w momencie, kiedy auto jest mi ogromnie potrzebne :/

Silnik N42B20

#e46 #bmw #mechanika
  • 10
  • Odpowiedz
Na 12stego mam warsztat umówiony. Zamierzam o świcie doczłapać się jakoś przez miasto. Mam nadzieję, że nie zdechnie. Niestety nie mam teraz warunków, ani czasu żeby zająć się samemu wymianą. No i chcę żeby dokładniej przyjrzeć się wyciekowi, a mam zaufany warsztat
  • Odpowiedz
@PIENSCI_WONSZA: Jeśli silnik N42 to na bank odma, niestety jest to jedna z największych wad tego motoru. Jedyną receptą jest unikanie ciągłych jazd na krótkich odcinkach, przez co silnik jest niedogrzany, a w odmie zbiera się syf.
  • Odpowiedz
Dużo jeżdżę w trybie miejskim. Z tego też względu wybrałem benzynę. Omijanie takich odcinków moim przypadku nie będzie możliwe. Oddałem auto do warsztatu. Może kiedyś będę miał czas, żeby samemu pobawić się w mechanika
  • Odpowiedz