Wpis z mikrobloga

wszystko zależy od tego czy jeździsz miasto czy trasa.


@Marq91: miasto + trasa. Ciężko powiedzieć gdzie częściej.

i co Cię tak odrzuca w dieslach?


@Marq91: koszty eksploatacji (DPF, dwumas, wtrysk, sprężarka - dwa ostatnie też w benzynach), charakterystyka pracy, dźwięk silnika nawet - do tego diesle śmierdzą i trują.

W pewnym sensie te silniki są niezastąpione - np. w ciężarówkach, ale po dołożeniu całego, bardzo skomplikowanego osprzętu, w osobówkach straciły
dpf wytniesz albo wypalisz


@cr6d: wycięcie DPF jest nielegalne (do tego auto po takim zabiegu smrodzi okrutnie), a wypalić i owszem, można, ale trzeba jeździć w trasy - a nie każdy używa auta poza miastem (co niejako eliminuje nowoczesne diesle jako auta miejskie).

dwumasa tez w benzynie występuje


@cr6d: owszem, ale nie trzeba jej tak często wymieniać ze względu na niższy moment silników benzynowych.

wtryski uzywki nie sa drogie a
@cr6d: tez jestem przeciwny wycinaniu dpf'a. Jeżeli samochód sam nie jest w stanie sobie poradzić z wypaleniem to jeździ za mało trasy i lepszym wyborem byłaby benzyna.

@Wandsbeker: akurat powodem dla którego stany i kraje arabskie jeżdżą benzynami to tania jak woda benzyna.

Podstawowym powodem dzięki czemu diesle się psują to trupy sprowadzane z milionem kilometrów na liczniku oraz ich katowanie jazda w mieście. Diesle zostały stworzone do jazdy w