Wpis z mikrobloga

To walnięty alternator, a dokładniej regulator napięcia, zgadza się?


@sebawo: Różnie może być, jak masz szczęście to regulator padła albo szczotki się skończyły.
  • Odpowiedz
@sebawo: Weź miernik > odpal samochód > sprawdź napięcia na właczonym silniku. Sprawny alternator wskazuje 14,4V, potem włącza np. światła długie i sprawdź (napięcie powinno spaść a potem wrócić na 14,4). To odnośnie alternatora. Jeśli chodzi o aku to najlepiej jak masz możliwość weź prostownik i go naładuj na full. Potem przy odpalaniu sprawdź napięcie jak spadnie poniżej 10V przy rozruchu to będzie oznaczało, że aku nie domaga.
  • Odpowiedz
@RadiOBagdaD: kurdebele, czytaj ze zrozumieniem, wiem jak działa aku i alternator. Po odpaleniu pokazuje 7,5V i to jest daaaalekie od normy, wskazuje na uszkodzenie. Szczotek raczej nie, bo wtedy by nie było wcale ładowania, mogłoby spaść, ale silniczek mały, to nie spadłoby z 12 do 7 przy braku ładowania, dodatkowo kontrolka nie świeci.
  • Odpowiedz
@murgal: Jeśli alternator jest walnięty i pobiera prąd zamiast ładować, to siłą rzeczy wyczerpał cały aku.
1. otiweram maske, mierze aku, 12V
2. odpalić się nie da, rozrusznik nie zakręci, więc aku wyładowane
3. odpalam na kablach od drugiego aku.
4. napięcie spada do 7,5V, po włączeniu świateł auto gaśnie, wyraźnie nie ma prądu
5.jak zgaśnie, napięcie na aku rośnie z tych 7,5 spowrotem do okolic 12V.

Więc jak na moje,
  • Odpowiedz
@sebawo: zdemontuj alternator, zawieź do regeneracji (tramwajem heh), sprawdź poziom elektrolitu w celach akumulatora, wyczyść akumulator i słupki akumulatora, podłącz aku pod prostownik, przywieź alternator z powrotem i zamontuj
  • Odpowiedz
@CitroenXsara: a po cholere ma alternator wyciągać i regenerować ? i jak ma sprawdzić poziom elektrolitu skoro aku od kilku lat są bezobsługowe i się ich nie otwiera chyba, że na siłę.

@sebawo: kup sam regulator i wymień, w regulatorze masz szczotki, które się skończyły stąd brak ładowania (to co zmierzyłeś to właśnie brak ładowania, powinno być 14.4 ~ te okolice ) właśnie, ewentualnie jeśli to stara fura możesz przelutować
  • Odpowiedz