Wpis z mikrobloga

#havenandhearth #hnh #gry #staregry #grypc

Słuchajcie Mirki i Mirabelki. Chciałbym przypomnieć wam o pewnej grze. Haven and Hearth. Dlaczego to robię? Ano, gra niestety ma stosunkowo małą bazę graczy. Średnia cały czas online wynosi 250 osób, a chciałbym, by liczba ta osiągnęła z 350-400. Liczę, że mój makreting może trochę poprawić ten wynik.

Zaznaczam od razu, że nie mam żadnego interesu w tym, by ludzi było więcej poza bardziej różnorodnym światem i większą liczbą rodaków w aktualnym świecie.

Różnorodość graczy, jak podpowiada mi serwer, wygląda tak:


Zacznę od tego, że gram w HnH od roku 2010 z różnymi przerwami. Wówczas gra wyglądała tak:


Wtedy świat miał 3 (w skrócie W3) teraz świat ma numerek 8. A cała mapa wygląda tak (choć jeszcze nie jest odkryta w 100% i czasem jest powiększana):


W gra kieruje się trzema podstawowymi zasadami. Pierwszą jest perma-death. Jeżeli w jakiś sposób (a jest ich dużo) nasza postać kopnie w kalendarz to na zawsze. Jedyne co z niej zostaje to szkielecik, ewentualnie kurhanik jeśli ktoś odnajdzie nasze zwłoki i zakopie. Drugą zasadą jest świat, w którym żadna budowla nie została wygenerowana automatem. Dostajemy krainę pełną rzek, lasów, gór, różnego zwierza i musimy sami zadbać, by nie zdechnąć z głodu, mieć gdzie mieszkać i gdzie gromadzić nasze zasoby. Natomiast świat jest na tyle rozwinięty, że wiele obozów, wioseczek, miast już powstało. Są ogrodzone murami i przeważnie są samowystarczalne. Po ostatnim patchu większe miasta zaczęły tworzyć królestwa, które rywalizują ze sobą. Trzecia zasada jest taka, że gra jest darmowa. Każdy nie płacąc nic, może zrobić w grze wszystko co zechce, żaden content nie jest blokowany. Zapłacić można natomiast za parę dodatków jakimi są... czapki oraz zwiększony rate zdobywania doświadczenia. (max 130%, podczas gdy darmowo ma się 100%) Natomiast nie jest to tak istotne, bo nawet gracz, który nie płaci, a odpowiednio pracuje nad swoją postacią może przegonić płacących. Nie ma to żadnego znaczenia w ostatecznym rozrachunku.



Gra ogólnie jest ciągle update'owana. Dodawane są różne rozwiązania, często proponowane przez graczy. Np jakiś czas temu dodano większe statki handlowe:


Jeszcze krótko o rzeczach, które HnH wyróżniają. Postać musi jeść i pić oraz ma trzy rodzaje "statystyk". Są atrybuty takie jak siła, zwinność, inteligencja itp. które zdobywa się poprzez jedzenie odpowiedniego jedzenia. Np mięso niedzwiedzia daje siłę, a krowi ser danego rodzaju daje np. inteligencję. Są statystyki takie jak rolnictwo, stolarka, gotowanie itp. które zwiększa się przy pomocy Learning Pointów. l. pointy zdobywa się poprzez pozyskiwanie i "badanie" różnych przedmiotów nazywanych Ciekawostkami. Można je wytwarzać lub znaleźć. Każda ciekawostka parę statystyk, m.in ile LP'ków dają w jaki czas itp. Kolejną rzeczą w grze jest jakość wszystkiego. Weźmy np takie Ciekawostki. Figurka z gliny przy jakości 10 daje 300 learning pointów. Podczas gdy jakość 80 da tych lpków np. 1000. Żeby mieć taką jakość trzeba mieć rozwinięte statystyki i atrybuty odpowiadające za wytwarzanie tych figurek. Tyczy się to niemal wszystkiego. Ubrań, narzędzi, broni, oswojonych zwierząt...
Hirvio44 - #havenandhearth #hnh #gry #staregry #grypc 

Słuchajcie Mirki i Mirabelk...

źródło: comment_k00MxJfgjfmrQHizpf84CjUWR4s6iRn7.jpg

Pobierz
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach