Czy są tu jacyś użytkownicy Opla z silnikiem 2.0 16V 136 KM o oznaczeniu X20XEV? Najlepiej zasilany podtlenkiem. Szczególnie interesuje mnie Vectra B (kombi), najlepiej po lifcie.
Gdyby któryś z Was chciał się wypowiedzieć na temat słabych i mocnych punktów auta, co sprawdzić, czemu się przyjrzeć, a na co nie zwracać uwagi, co się psuło, a co jest solidne to będę bardzo wdzięczny, obsypię plusami albo poczęstuję dobrym piwem w południowej Wielkopolsce ;)
@WatchYourBack: Posiadam VB, tyle że X18XE, przedlifta z LPG. W sumie to są bliźniacze silniki. U siebie z silnikiem nie miałem praktycznie żadnych problemów, jedynie wymieniałem uszczelkę pokrywy zaworów (50 zł zamiennik Erlinga), bo lekko się pociło i czyściłem silniczek krokowy (trochę WD40 i falowanie obrotów ustało). Z elektryki padl czujnik położenia wałka rozrządu. 150 zł za oryginał Siemensa bo zamienniki z reguły nawet nie działają (odcialo obroty przy 4,5 tys).
@WatchYourBack: Ogólnie jeździłem już wieloma samochodami, z reguły nowszymi i jakoś zawsze moja opinia na temat VB jest taka sama, że to dobre, wygodne samochody, którym po prostu fajnie się jeździ ;) Też jestem z Południa Wlkp, jakbyś potrzebował coś jeszcze na temat tego samochodu to wal na priv.
@WatchYourBack: Jak zaczyna brać olej - to nie panikować tylko wymienić uszczelniacze - zazwyczaj pomaga. Co do tego czujnika położenia wału - to jak jednak wymiana na oryginał nie rozwiąże problemu (checka dalej się świeci i losowa gaśnie/ traci moc) to trzeba się zaopatrzyć w "nowy kąpupter" - czyli w ten kalkulator od sterowania wtryskami i zapłonem - nowy to chyba droższy od najlepiej utrzymanego egzemplarza, za to na szrotach jeszcze
@AllOver: Tak, ogólnie lubią pić olej, chociaż ja między wymianami dolewam tylko raz (zejdzie na minimum), a wymieniam co rok, więc bez tragedii, przynajmniej w moim przypadku ;) Niektóre nowe Audi i nie tylko maja dopuszczalna normę w książce serwisowej do litra a nawet więcej na 1000 km ( ͡°ʖ̯͡°) ale to tak tylko heheszki, nie na temat :D
@LukiX_2: znajomy mechanik jest specem w kwestii klimatyzacji także w razie czego to nie będę miał z tym problemów. Dzięki! @Matvei: w kwestii oleju to chyba najgorzej jest w 1.6 16V.
piękny materiał o #pogoda i później płynnie w #klimat z dołączoną tezą. ledwie 3 odcinek od przepoczwarzenia i już jadą na całego z alarmizmem klimatycznym. przy czym pamiętajcie-to nie propaganda kiedy my ją robimy( ͡°͜ʖ͡°) #i930 #1930 #tvp
Czy są tu jacyś użytkownicy Opla z silnikiem 2.0 16V 136 KM o oznaczeniu X20XEV? Najlepiej zasilany podtlenkiem.
Szczególnie interesuje mnie Vectra B (kombi), najlepiej po lifcie.
Gdyby któryś z Was chciał się wypowiedzieć na temat słabych i mocnych punktów auta, co sprawdzić, czemu się przyjrzeć, a na co nie zwracać uwagi, co się psuło, a co jest solidne to będę bardzo wdzięczny, obsypię plusami albo poczęstuję dobrym piwem w południowej Wielkopolsce ;)
U siebie z silnikiem nie miałem praktycznie żadnych problemów, jedynie wymieniałem uszczelkę pokrywy zaworów (50 zł zamiennik Erlinga), bo lekko się pociło i czyściłem silniczek krokowy (trochę WD40 i falowanie obrotów ustało).
Z elektryki padl czujnik położenia wałka rozrządu. 150 zł za oryginał Siemensa bo zamienniki z reguły nawet nie działają (odcialo obroty przy 4,5 tys).
Dzięki!
Też jestem z Południa Wlkp, jakbyś potrzebował coś jeszcze na temat tego samochodu to wal na priv.
Dzięki!
@Matvei: w kwestii oleju to chyba najgorzej jest w 1.6 16V.