Wpis z mikrobloga

Szmit powiedział, że poprzedni gabinet skupiał się na budowie dróg prowadzących z zachodu na wschód, co - jego zdaniem - odpowiadało interesom bardziej naszych sąsiadów a nie interesom RP.


Jednak ze strony drogoweinfo możemy się dowiedzieć że w ciagu ostatnich 8 lat wyszło zupełnie odwrotnie bo:

Zbudowano w osi wschód zachód - około 200 km A2 i 310 km A4

Razem 510 km

W osi północ - południe A1 430 km i S3 160 km

Razem 590 km + (w budowie od 2015 znajduje sie odcinek od Zielonej Góry do Bolkowa od długości około 150 km)
Odcinków S7 i S5 ( zarówno zbudowanych jak i w budowie) już nie doliczam

#neuropa #4konserwy #drogi #polityka
Pobierz Stev - > Szmit powiedział, że poprzedni gabinet skupiał się na budowie dróg prowadząc...
źródło: comment_Sy9CKsPSTaZ5Svn4WS1K8H9qD5k43Nxf.jpg
  • 20
@plumkajacy_kalafior: no tu jest kilka 30 km odcinków. Większość na szczęście zgarnął budimex. Długość odcinka ma niewielkie znaczenie na czas realizacji, liczy się proces który trwa 2 - 3 lata. Tutaj jest raczej prosta inwestycja więc problemów budowlanych nie oczekuję. Ryzyko jedyne takie że nowe władze nie wydadzą efektywnie wszystkich pozwoleń bo tego jeszcze nie robiły ...
możemy się dowiedzieć że w ciagu ostatnich 8 lat


@Stev: Odnosisz się w tym wpisie do ostatnich 8-miu lat, zapominając o tym że 3RP ma już ponad 27lat. I Właśnie w tym kontekście należy rozpatrywać rozbudowę sieci dróg szybkiego ruchu w Polsce, a patrząc na powyższą mapę można śmiało stwierdzić że przez lata główny nacisk kładziono na budowę dróg w układzie Wschód-Zachód, a nie Północ- Południe

@emasele: cóż za merytoryczna wypowiedź na poziomie. Po co się silić na jakieś tam argumenty. Otóż w budowie sieci dróg szybkiego ruchu widać wyraźną dysproporcję między kierunkami wschód-zachód, a północ - południe.
A2, A4 do A1. Brak S3, S5, S7, wyraźnie wpływa na konkurencyjność naszych portów. Ale co ja tam wiem, tylko magisterkę o tym pisałem.
@adamgtx s5 to trzecia najważniejsza trasa po a1 i a2, wszystko fajnie ale u góry są wyliczenia że jednak drogi z góry na dół zbudowali więcej niż prawo - lewo...