Aktywne Wpisy
![wfyokyga](https://wykop.pl/cdn/c0834752/fc1df860267eef9195884874c97a8ce34e2d35ce6b30951b45b2517115b44699,q60.jpg)
wfyokyga +185
Okazało się, że dam radę przejść parę metrów bez kul. Coś się naprawiło, nie potrafię tego wytłumaczyć xD Oczywiście kuleje, inaczej nie da rady. No ale teraz mogę sobie coś przynieść, bo ręce wolne. W sumie zajebiste to było uczucie, taka wolność, duma i coś jeszcze, nie wiem. Nie będę odpowiadać na żadne pytania, piszę bo chciałem się pochwalić moim sukcesem hehexd Szkoda że w głowie dalej burdel, widocznie nie można mieć
Rozgrywka jest taktyczna, turowa, a do dyspozycji mamy zwykłe ataki jak i celowane w jakąś część ciała oraz specjalne ataki dostępne tylko dla konkretnej broni (np. nadziewanie włócznią, cios w aortę, knockdown, itd.).
Złożony system rzemiosła i alchemii - można samemu wykuć lepszą broń czy zbroję (gdy znajdziemy jakąś broń klikamy na nią prawym przyciskiem myszy i dodajemy schemat, do metalu potrzebujemy piec, do skóry, drewna i pancerzy podziemnych organizmów nie), sporządzić mikstury, maści i trucizny, a także poeksperymentować z greckim ogniem, kwasem czy czarnym prochem.
Do dyspozycji mamy 8 typów broni: sztylety, miecze, topory, młoty, włócznie, łuki, kusze i broń miotaną (od kamieni po oszczepy i rzucane topory), każda z wadami zaletami, co nie pozwala na nudę i zapewnia sporą grywalność
Świetny system kreacji postaci, zapewniający różnorodność, a przy tym zbalansowany
11 kompanów do zrekrutowania z czego w danym momencie możemy zabrać maksymalnie trzech (w zależności od charyzmy możemy wziąć 1, 2 lub 3 sojuszników, chyba że wybierzemy tryb "solo")
53 walki do stoczenia, każda wymagająca przyjęcia odrobinę (lub znacząco) innej taktyki niż poprzednia dzięki czemu nie grozi nam nuda
4 możliwe zakończenia gry
Co się zmieniło w stosunku do *Age of Decadence*?
Kierujemy drużyną, a każdy jej członek jest w pełni sterowalny
Rozmieszczenie wojowników podczas walki (flankowanie i inne strategie) jeszcze bardziej wpływają na rozwój bitwy
Przed każdą walką dostajemy pewne pole manewru jeśli chodzi o rozmieszczenie wojowników, (nie)odpowiednie rozmieszczenie niejednokrotnie przesądza o losach bitwy
Charyzma decyduje o liczbie i jakości kompanów (najlepszych zabierzemy tylko pod warunkiem wymaksowania tej charakterystyki), których możemy wcielić do drużyny i to właściwie jej jedyna funkcja (w paru miejsach są skill-checki, które mogą ułatwić nam niektóre walki, poza tym możemy dostać ciekawsze zakończenie
Punkty umiejętności są rozdzielane na poszczególnych członków drużyny, im większa drużyna tym wolniej zdobywamy wprawę w interesującej nas umiejętności
Dostajemy nowe bronie, zbroje i przeciwnicy
3 poziomy trudności: Nice Guy, Tough Bastard, Murderous Psychopath
Ja mam na koncie ponad 30 h i wciąż mi mało, ale nie jest to gra dla każdego. Przede wszystkim trzeba wiedzieć w co się pakujemy, tzn. nie dostajemy złożonego erpega w stylu Age of Decadence czy Arcanum, ale dungeon crawlera, w którym są walki, walki i jeszcze więcej walk. Momentami trafimy na jakiś skill check (inteligencji, charyzmy, siły, kondycji, itp.), ale generalnie "erpegowatość" sprowadzać się będzie głównie do dysponowania punktami umiejętności i głównych charakterystyk. Jeśli jednak komuś spodobało się Age of Decadence to tę grę powinien brać w ciemno, podobnie w przypadku fanów gier taktycznych jak Commandos, Desperados, Jagged Alliance czy Silent Storm.
http://store.steampowered.com/app/531930/
https://www.gog.com/game/dungeon_rats
Warto też wspomnieć, że trwają prace nad fanowskim polskim tłumaczeniem, a właściwie to półprofesjonalnym, bo pomaga dwóch zawodowych tłumaczy. Dzięki jednemu z nich "Boatmen of Styx" zostaną przetłumaczeni jako "Terminatorzy Charona" :D. Genialne. http://sjp.pwn.pl/slowniki/terminator.html
#gry #rpg #crpg #irontower
Bardzo lubię to, że studio kontynuuje tradycję pokazywania środkowego palca idiotom niepotrafiącym myśleć ani
Moim zdaniem lepiej byłoby trzymać się czegoś bliższego oryginału, choćby Wioślarzy Charona.
I właśnie dlatego tak lubię tą nazwę. Można sobie nazwać gildię asasynów np. Zabójcy, ale to zupełnie nie ma polotu. Natomiast Wioślarze Charona czy Przewoźnicy Charona to nazwa która nie wprost sugeruje profesję, bo wymaga odrobinę wiedzy na temat mitologii. Początkowo gracz może nie rozumieć nazwy, ale to nie istotne, ważne jest że egzystuje teraz w świecie w którym NPC świetnie tą nazwę rozumieją. Terminatorzy też byliby nieźli, ale przez skojarzenia z filmem uczniowie Neleosa będą (przynajmniej mi) kojarzyć się Arnoldem robiącym burdel na komisariacie a nie ze zręcznym