Wpis z mikrobloga

@PMV_Norway Zależy od ułożenia silnika, jeżeli silnik jest umieszczony poprzecznie, napęd realizuje sprzęgło Haldex, czyli wszelakie A3, TT, czyli trochę lipa bo działa to...średnio, w połączeniu z ESP, w poślizgu potrafi być trochę nieprzewidywalne, no i jak wpadniesz w zaspę to w niej zostaniesz, taki pseudo napęd na 4 koła, niby jest, ale go nie ma kiedy akurat jest potrzebny :). Ale, jeżeli masz silnik umieszczony wzdłóżnie, to napęd jest realizowany przez
@Glenroy: pytam bo juz mam 2 auto z napedem 4x4.
Czytam wlasnie o Torsenie, wychodzi mi ze wjazd w zaspe i utrata przyczepnosci moze slabo dzialac.
W poprzednim aucie mialem przekazywany naped przez wiskoze, slabe rozwiazanie. Teraz mam staly naped z reduktorem i blokada. Rewelacja, w zasadzie nie da sie nie wyjechac z zaspy.
@PMV_Norway: No reduktor z blokadą jest nie do zastąpienia w żaden sposób :). Ogólnie, TorSen jako mechanizm centralny rozdziela napęd między osie, przód i tył ma swoje mechanizmy różnicowe, z tym, że w pierwszych modelach tylny most miał blokadę ręczną, później tak jak u mnie, wsadzili elektromechaniczną szpere, która blokuje w pewnym stopniu tylny most, automatycznie do prędkości 40km/h, a później wpierdzielili elektronikę. Napęd między osiami jest przekazywany tak jak pisałem,